Astronomi iznenadili: Zemlja, uz Mjesec, privremeno ima i mini mjesec?

Zemljin novi susjed velik je poput prosječnog automobila, ali izazvao je veliko zanimanje astronoma.

Martina Čizmić | 27.02.2020. / 15:22

Mjesec i Zemlja, ilustracija (Foto: Getty Images)

Otkako ljudi promatraju nebo, postoji jedno tijelo koje se stalno pojavljuje i privlači našu pažnju. To je, naravno, Mjesec.

No astronom Kacper Wierzchos pobudio je zanimanje cijele znanstvene javnosti kad je izjavio kako bi Zemlja mogla zapravo imati dva Mjeseca.

Uz dobro nam poznati Mjesec, u Zemljinoj orbiti povremeno se pojavljuje još jedan mini mjesec nazvan 2020 CD3. Radi se o malenom asteroidu, promjera između dva i 3,5 metara, koji je uhvatila Zemljina gravitacija i koji bi mogao ostati u našem susjedstvu jedno vrijeme.

Pronalazak su potvrdili i astronomi u NASA-inoj promatračnici Catalina Sky Survey, a sve je dodatno potvrdio International Astronomical Union Minor Planet Center, koji je objavio kako Zemlja ima "novi privremeni objekt" u svojoj orbiti.

Prema trenutačno dostupnim informacijama, komet je u Zemljinu orbitu ušao još prije tri godine. Koliko će u njoj još ostati, nije poznato. Stoga ne iznenađuje da su se astronomi bacili na posao kako bi iskoristili njegovu blizinu i temeljito ga proučili.

Inače, ovo nije prvi takav privremeni objekt u Zemljinoj orbiti. Još 2006. ista je ekipa otkrila RH120, komet koji je u orbiti ostao 18 mjeseci, a nakon toga "otplovio" dalje.