zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Tehnologija

Autoindustrija polaže sve u električna vozila, ali postoji učinkovitiji način za brzo smanjenje emisija CO2

Postoji zabrinutost zbog moguće nestašice baterija za električna vozila u nadolazećim godinama, jer se očekuje da će potražnja premašiti ponudu.

Branimir Vorša | 07.07.2023. / 09:03

Podijeli

Kolona vozila
Kolona vozila (Foto: Getty Images)

Toyotin stav o električnim vozilima (EV) evoluirao je tijekom vremena. Iako je u početku oklijevala, tvrtka je sada prihvatila potencijal električnih vozila uvođenjem modela BZ4X. Međutim, Toyota i dalje naglašava važnost cijelog niza rješenja za dekarbonizaciju, uključujući hibride, za koje vjeruje da su značajniji od električnih vozila. U članku Jamesa Gilboya iz The Drivea, argumentirana je učinkovitost i uloga hibrida u naporima za dekarbonizaciju.

Dok električna vozila stvaraju manje emisija ugljika tijekom svog životnog vijeka, izazovi kao što su ograničenja dometa, nejednake mreže za punjenje i visoki troškovi baterija ometaju njihovu široku primjenu. Nadalje, postoji zabrinutost zbog moguće nestašice baterija u nadolazećim godinama, jer se očekuje da će potražnja premašiti ponudu.

Pitanje prioriteta

S obzirom na ova ograničenja, postavlja se pitanje: Trebamo li dati prioritet širenju resursa baterija na brojne hibride ili ih koncentrirati u nekoliko električnih vozila, ostavljajući ostatak tradicionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem?

Kako bi se to procijenilo, u spomenutom članku se uspoređuju emisije ugljika na cesti nekoliko modela dostupnih s unutarnjim izgaranjem, hibridnim/plug-in hibridnim (PHEV) i električnim pogonskim sklopovima. Cilj je odrediti najbolju iskoristivost ograničenih zaliha baterija, kako bi se maksimalno smanjila emisija CO2. Analizom podataka i izračunom učinkovitosti svakog elektrificiranog vozila u korištenju njegove baterije, pojavljuje se jasan obrazac.

Konkretan primjer

Primjerice, dok Ford F-150 Lightning stvara manje emisija CO2 nego njegova benzinska verzija, potrebna mu je baterija od značajnih 98 kWh. Nasuprot tome, F-150 Powerboost hybrid treba samo bateriju od 1,5 kWh. Distribucijom iste količine baterija koje se koriste u jednom električnom Lightningu na 65 hibrida, agregatno smanjenje emisija znatno je veće. Ovaj obrazac vrijedi i za druge modele poput kombinacije Hyundaija i Kie te BMW-a.

U članku se priznaje da se slučaj električnih vozila poboljšava kada se pokreću isključivo obnovljivom energijom. Međutim, čak i pod tim okolnostima, učinkovitost korištenja baterije ostaje neučinkovita u usporedbi s hibridizacijom. Trenutni učinak šireg prihvaćanja hibrida daleko nadmašuje prednosti malog broja skupih električnih vozila. Tvrdi se da bi maksimiziranje broja hibrida, prelazak na PHEV vozila gdje je to prikladno i na kraju prelazak na potpuno električna vozila bio učinkovitiji put.

Uloga države je isto bitna

Široka primjena PHEV vozila nudi prednosti kratkih električnih putovanja, usporedive početne troškove s električnim vozilima i fleksibilnost hibridnog pogonskog sklopa za duža putovanja. Oni rješavaju mnoge prepreke usvajanju električnih vozila, kao što su ograničenja u opskrbi baterijom i infrastrukturi za punjenje. Međutim, PHEV-i su se suočili s izazovima zbog manje učinkovitosti, složenosti u proizvodnji i servisiranju te viših troškova u usporedbi s običnim hibridima.

Državna politika igra ključnu ulogu u oblikovanju izbora potrošača, kao što se vidi u brzom rastu tržišnog udjela električnih vozila potaknutog izdašnim poreznim poticajima. Međutim, članak sugerira da bi trenutni naglasak na električnim vozilima mogao biti suboptimalan za kratkoročnu i srednjoročnu dekarbonizaciju. Hibride, osobito PHEV, ne treba zanemariti zbog njihovog neposrednog doprinosa smanjenju emisija.

Pragmatičan pristup

Zaključno, iako je Toyotin pomak prema električnim vozilima vrijedan pažnje, članak naglašava pragmatičan pristup korištenja hibrida u procesu dekarbonizacije. Učinkovitost korištenja baterija i izazovi s kojima se suočavaju električna vozila podupiru argument da maksimiziranje broja hibrida nudi učinkovitije rješenje u bliskoj budućnosti. Članak zapravo naglašava važnost razmatranja uloge hibrida u sadašnjosti, a ne samo fokusiranja na budućnost u kojoj će dominirati čisto električna vozila.

Izvor: The Drive

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

Vezane vijesti

Još vijesti

 

Nastavi čitati

Tehnologija
Predstavljanje novih Huaweijevih uređaja
Zdravlje u fokusu tehnologije

Huawei predstavio liniju nosivih uređaja i otvorio novu eru nosive tehnologije

piše Martina Čizmić
Tehnologija
Android, ilustracija
Stiže krajem godine

Google uvodi dodatnu zaštitu za Androide u slučaju krađe

piše Hrvoje Jurman
Tehnologija
Zračni taksi Archer Aviationa
Za 3 godine

Los Angeles uvodi električni zračni taksi za nadolazeće Olimpijske igre

piše Hina
Tehnologija
Reli
Hrvatska inovacija

Na FER-u predstavljen napredni sustav za detekciju gledatelja na rizičnim pozicijama uz staze

piše Hina
Tehnologija
Waymov automobil
Nadogradnja softvera

Otvorena istraga protiv robotaksija: Evo u kojim su se situacijama ljudi pokazali boljim vozačima od računala

piše Hrvoje Jurman
Tehnologija
Nvidia GeForce RTX 5090
Tvrde izvori

SAD bi mogao dopustiti izvoz milijuna Nvidijinih AI čipova u UAE

piše Hina
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima