Waymo je ovaj tjedan napravio veliki korak prema uvođenju taksi-servisa s vozilima u kojima neće biti vozača u San Franciscu. Do sada su u tom gradu testirali automobile kojima je upravljalo računalo, no na mjestu iza volana sjedio je backup vozač spreman preuzeti kontrolu ako računalo pogriješi, a sada će početi s testiranjem automobila, tj. servisa u kojem uopće neće biti vozača.

Diess i Merkel Kada će autonomna vozila zavladati cestama? Evo što kaže CEO Volkswagena

Za početak, testiranje neće biti otvoreno za javnost, već samo za zaposlenike Wayma koji će tako na određenom i ograničenom području San Francisca moći uživati u potpunoj autonomnoj vožnji. Ako svi testovi prođu bez problema, tj. ako se vozila bez vozača pokažu dovoljno pouzdanima za izazovne ceste i promet San Francisca, testiranje će se proširiti i na javnost. Osobe koje će htjeti uživati u takvom revolucionarnom obliku prijevoza (iz programa Trusted Tester) trebat će pozvati taksi putem posebne Waymove aplikacije te odabrati opciju vožnje u taksiju bez vozača.

Kompanija, koja je kao i Google dio Alphabeta, takav je taksi-servis već pokrenula u Arizoni, odnosno ograničenom dijelu Phoenixa i dosadašnji su dojmovi i više nego pozitivni. Za mnoge je vožnja u taksiju kojima upravljaju računala u biti prilično monotona jer ona poštuju ograničenja brzine, računala su programirana za ugodnu vožnju bez naglih ubrzavanja i kočenja (osim u slučaju izvanrednih situacija) tako da putnici brzo zaborave da automobilom upravlja računalo, a ne vozač od krvi i mesa.

Ipak, prvi je dojam takve vožnje prilično uzbudljiv i potreban je period prilagodbe na to da je mjesto vozača prazno - npr. kćer jednog novinara koji se provozao u takvom automobilu rekla je da se čini da njime upravljaju duhovi.

Slika nije dostupna "Doslovno svjedočim budućnosti”: Cruiseovi autonomni taksiji uskoro će prevoziti putnike u San Franciscu

Osim što su najavili početak autonomnih vožnji u San Franciscu, iz Wayma su objavili kako će proširiti područje u kojem će njihovi taksiji bez vozača prevoziti putnike u Phoenixu. Za početak će se na tom proširenom području također voziti samo zaposlenici Wayma, a naknadno i ostali putnici.

Izvor: 9to5Google
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju