Sve smo bliže vremenu kada će stanovnici San Francisca moći putem aplikacije pozvati taksi, a po njih će doći automobil u kojem - nema vozača. Ideja robotaksija je revolucionarna (zamislite što bi sada Britanci mogli dati da imaju autonomne kamione, tj. cisterne) i nadamo se da će jednom zaživjeti i u Hrvatskoj zahvaljujući projektu Mate Rimca, no za one koji nisu dovoljno upoznati sa situacijom na ovom tržištu, treba naglasiti da takav oblik prijevoza već postoji.

tri vijesti o kojima se priča Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Kibernetička sigurnost, ilustracija Iz Fine umiruju javnost Uzbuna u Fini: Pronađeni pogrešno izdani certifikati koji su mogli stvoriti ozbiljne probleme Arheološko nalazište, ilustracija Odgovor je u DNK-u Razriješena povijesna zagonetka koja je godinama mučila znanstvenike: Otkud dolaze Slaveni i kako su "osvojili" Europu?

Slika nije dostupna Waymo objavio koliko su milijuna i milijardi autonomnih kilometara odvozili njihovi automobili

Googleov Waymo već neko vrijeme u dijelu Phoenixa pruža usluge robotaksija te putnike prevoze automobili u kojima nema vozača. Iskustvo putnika, zanimljivo, ipak nije revolucionarno, već su ga neki opisali prilično dosadnim.

Naime, roboti su puno pažljiviji vozači, pridržavaju se pravila i ograničenja brzine te do sada nisu zabilježeni nikakvi veći problem s ovim taksi-servisom.

Odjel za motorna vozila Kalifornije ovaj je tjedan sličnu dozvolu za korištenje autonomnih taksija dao i Waymu te Cruiseu, kompanija u koju je investirao GM, pri čemu treba naglasiti da im nova dozvola, za razliku od prijašnjih, omogućuje i naplaćivanje takvih vožnji.

To je veliki korak prema potpunom autonomnom servisu za taksi-vozila u San Franciscu, no prije nego roboti preuzmu upravljanje vozilima na cestama ovog grada, Waymo i Cruise trebaju dobiti još jednu dozvolu (kalifornijske agencije za sigurnost javnih servisa).

Ipak, američki mediji kažu kako smo već sada jako blizu potpuno novog načina vožnje u kojem će moći uživati stanovnici San Francisca. Za početak će se taksi-usluge pružati samo na ograničenom dijelu grada, i s velikim ograničenjima.

Waymov automobil Kad vozila polude: Pogledajte kako se samovozeći taksi odmetnuo, blokirao promet i pokušao pobjeći serviserima

Npr. automobili Cruisea moći će se koristiti u određenim dijelovima San Francisa samo između 10 navečer i 6 ujutro, a moći će prometovati i po manjoj kiši i laganoj magli, no brzina automobila neće moći biti viša od 48 km/h. Waymovi automobili nemaju takvo ograničenje brzine pa će se u njihovim taksijima moći voziti brzinama većim od 100 km/h.

Izvor: CNBC