Jesu li računala autonomnih automobila zaista bolji vozači u odnosu na ljude? Ako pitate kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju, odgovor će biti potvrdan te će ga potkrijepiti i različitim dokazima. Tako su Waymovi automobili bez vozača već odvozili više od 30 milijuna km bez nekih većih problema, pri čemu se njihova vozila pridržavaju ograničenja brzine, održavaju razmak između vozila ispred te nemaju problema s umorom ili konzumacijom alkohola ili droga kao ljudi. Na svojim greškama uče, ali do sada se pokazalo da skoro pa uopće ne griješe te su njihovi automobili sudjelovali u jako malom broju prometnih nesreća. Te su nesreće najčešće završavale s manjim oštećenjima i bez ozbiljnijih ozljeda.

Dok je činjenica da Waymova vozila ne rade greške u prometu kao i ljudi, čini se kako autonomna vozila imaju jedan drugi problem, a to je što su njihove rijetke pogreške nesvojstvene ljudima u prometu i vozači ih ne očekuju. Npr. Na Ars Tehnici navode primjere u kojima bi vozilo, bez ikakva razloga, znalo naglo zakočiti i zaustaviti se, pri čemu bi pokazala obavijest “preporučeno zaustavljanje”. U jednom takvom slučaju s kraja prošle godine, automobil koji je vozio iza Waymova vozila nije reagirao na vrijeme - vozač je pokušao izbjeći zaustavljeno vozilo, no ipak ga je udario sa stražnje bočne strane. Šteta nije bila velika i nitko nije ozlijeđen, no ta je situacija najbolji primjer problema i potencijalnih opasnosti autonomnih vozila na prometnicama.

Vozači iz Phoenixa još su se ranije bunili na Waymo i njihova vozila koja su se na prometnicama ponašala drukčije u odnosu na ljude. Naime, u nekim situacijama postoje nepisana pravila - npr. pri skretanju ulijevo na raskrižjima ponekad se očekuje da vozači jače stisnu gas, kako bi prošli prije vozila koja im dolaze iz suprotna smjera, dok se na nekim prometnicama očekuje da se vozi brže od ograničenja. Waymovi automobili to nisu radili, što je izazvalo probleme vozačima u Phoenixu, koji nisu navikli na takvo strogo pridržavanje propisa ili sporo skretanje ulijevo. Također, pokazalo se da u nekim kompleksnijim prometnim situacijama, računalima u Waymovim vozilima treba malo više vremena za donošenje odluke pa tada mogu sporije reagirati, što frustrira ostale vozače na cestama.

Takve situacije samo su jedan od razloga zašto lansiranje autonomnih automobila ide puno sporije u odnosu na neka ranija optimistična predviđanja. Jasno je kako će trebati još dosta vremena prije nego se tehnologija dovoljno poboljša, ali i dok se vozače nauče na suživot s računalima na cestama, a do tada će ruke na volanima ipak imati - ljudi.