Za jednog programera koji radi od kuće i kojem posao ovisi o računalima i internetu, neočekivani nestanak struje, pogotovo tijekom rada na velikim projektima, može uzrokovati velike probleme i glavobolje. Upravo se to nekoliko puta dogodilo programeru Domagoju Pavlešiću te zbog nestanka struje nije mogao odraditi dogovoreni posao pa ga je morao nadoknaditi radom popodne, navečer ili tijekom vikenda.

Dok bi se većina ljudi pomirila s ovakvom situacijom, za programera kakav je Domagoj ovo je bio jedan od izazova koje je htio riješiti i pomoći sebi, ali i svima u Hrvatskoj da u budućnosti izbjegnu neugodna iznenađenja i nestanke struje zbog radova na mreži i slično.

Iako se informacije o radovima i nestanku struje objave na internetskim stranicama HEP-a i nekad u medijima, te informacije rijetko zaista dođu do korisnika koji su nespremni na takva isključenja struje koja, kada su radovi u pitanju, mogu trajati satima.

Domagoj je zato slobodno vrijeme posvetio razvoju servisa Bez struje na kojem se svakodnevno objavljuju informacije o planiranim isključenima struje – naravno, korisnici ne moraju svaki dan posjećivati ovu stranicu kako bi saznali hoće li biti radova i isključenja struje u njihovim gradovima, već je dovoljno u sustavu upisati mail adresu i ključne riječi (odnosno ulicu ili mjesto u kojem žive), a u slučaju da su u toj ulici ili dijelu grada planirani radovi i isključenja struje, na mail će stići obavijest kako bi se mogli pripremiti i izbjeći neugodna iznenađenja.

"Sljedeći put kad se odabrana ključna riječ, dakle ime ulice ili mjesta pojavi u popisu, dobit ćete e-mail. To je to, ništa kompliciranije", komentirao je Domagoj u razgovoru za Zimo te je dodao da trenutno ne namjerava dalje razvijati ovaj servis zato što u potpunosti funkcionira i radi sve što treba raditi pa nema smisla gomilati dodatne mogućnosti upitne korisnosti.

Iako servis nije savršen kako bi on to želio zbog HEP-ove baze u koju se zapisi unose ručno, često vrlo kriptično i stroju nerazumljivo te svaka Elektra radi po svome i ima puno tipfelera, Domagoj kaže kako je nastojao servis "opametiti koliko se dalo, no i dalje nije sve 100 posto".

Prve reakcije na Bez struje su, kaže Domagoj, nevjerojatne te su ljudi oduševljeni što je dostupan ovako jednostavan i iznimno koristan servis, a on jedva čeka da mu se javi prva osoba kojem je njegova stranica spasila dan.

Ako želite izbjeći neugodna iznenađenja vezana uz (cjelodnevna) isključenja struje posjetite stranicu Bezstruje.com.hr