Čelnicima tradicionalnih automobilskih kompanija jasno je kako će napredak tehnologije donijeti radikalne promjene na automobilskom tržištu, zbog čega je već danas potrebno prepoznati smjer kojim će mijenjati tržište i na vrijeme se prilagoditi promjenama. Npr. sigurno je kako će u budućnosti cestama voziti sve više električnih automobila (pogotovo kako cijene vozila budu manje, izdržljivost baterija veća, a možemo očekivati i veliki broj novih punionica), zbog čega već sada gotovo sve vodeće kompanije razvijaju vlastite e-automobile kako u budućnosti ne bi zaostajala za konkurencijom. Također, sve se više resursa ulaže i u autonomna vozila i pripadajuću tehnologiju jer će automobilima upravljati računala pa Elon Musk vjeruje kako ljudima više neće trebati vozačke dozvole.
Jedna od potencijalnih promjena u budućnosti odnosi se i na posjedovanje automobila jer, umjesto kupovine automobila, otplaćivanja kredita, trošenja novca na gorivo, tehničke preglede, održavanje i slično, ljudi bi jednostavno mogli unajmljivati vozila kada im je potrebno. Pogotovo ako automobilima budu upravljala računala – čime se automatski eliminira trošak vozača, troškovi vožnje takvim vozilima bili bi puno manji.
Jedna od kompanija koja se priprema za takvu budućnost jest BMW – njemački automobilski div trenutno testira različite mobilne servise koji će biti namijenjeni ljudima koji nisu zainteresirani za kupovinu automobila, već samo za njihovo povremeno korištenje, odnosno iznajmljivanje i dijeljenje.
BMW-ov odjel ReachNow tako eksperimentira s hibridnim modelom dijeljenja automobila u kojima će ljudi moći koristiti automobil na dnevnoj bazi (do maksimalno pet dana, dakle jedan radni tjedan) ili samo tijekom kraćeg perioda (npr. do posla, do određene lokacije i slično), a u nekim slučajevima ove će automobile koristiti profesionalni vozači koji će, poput Ubera, obavljati usluge taksi prijevoza.
Izvršni direktor ReachNowa Steve Banfield smatra kako ovakav način fleksibilnog pružanja usluga bolje odgovara korisnicima – npr. u novogodišnjoj noći bit će veća potražnja za taksi uslugama jer će ljudi popiti koju čašicu više te će im odgovarati da ih netko drugi vozi po gradu, dok će tijekom nekih praznika kada ljudi idu na obiteljske izlete, sami iznajmiti vozilo za cijeli dan ili dio dana i neće ovisiti o drugim vozačima. ReachNow trenutno ima 100 profesionalnih vozača, a deset posto njihovih automobila je električno – s vremenom će se broj e-vozila povećati, a u suradnji s lokalnim tijelima Seattlea, postavili su dvadeset punionica za električna vozila u tom gradu.
Danas je većini ljudi teško zamisliti budućnost u kojoj nećemo posjedovati automobile jer nam je to postala stvar navike, no vremena se mijenjaju, a internet i (mobilna) tehnologija uvelike su promijenili način na koji živimo i radimo te će se s daljnjim promjenama mijenjati i naši životi i dosadašnje navike pa ćemo možda s vremenom prihvatiti ovakav model korištenja vozila kakav su zamislili u BMW-u.
Pored navedenih prednosti poput činjenice da korisnici neće trebati održavati automobil, plaćati tehnički pregled, registraciju i slično, mogućnost dijeljenja, odnosno kratkoročnog najma automobila ima i druge prednosti – npr. za odlazak na posao dovoljno je unajmiti mali gradski automobil, za neki sastanak može se na jedan dan koristiti malo bolje i veće vozilo, odlazak na obiteljski izlet ili na more bit će ugodniji ako se vozite u nekom karavanu ili SUV-a, a nekada, za vlastiti gušt, može se unajmiti kabriolet i uživati u vožnji. Naravno, sve ovo pod uvjetom da su ukupni troškovi za više godina slični ili manji od troška kupovine i održavanja automobila kroz isto razdoblje.
Kako će izgledati budućnost automobilske industrije, hoćemo li koristiti autonomna vozila na zahtjev ili ćemo i dalje kupovati i posjedovati (električne) automobile trenutno je teško prognozirati, no sigurno je da će brojne automobilske i tehnološke kompanije sve više eksperimentirati kako bi pronašle modele koji će njima, ali i korisnicima najviše odgovarati.
Izvor: CNN