Izgradnja putničkih i teretnih zrakoplova nije jeftin posao. Cijena jednog takvog zrakoplova može se popeti i na nekoliko stotina milijuna dolara, ovisno o opremi i željama kupca.

tri vijesti o kojima se priča Vedran Bilas, FER 4. susret nastavnika iz STEM područja Dekan FER-a nastavnicima STEM predmeta: "Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom" Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Jensen Huang, CEO Nvidije Objasnio i zašto Njegovo mišljenje treba poslušati: Zbog AI-a ljudi bi u budućnosti mogli raditi još više

No, Boeing ima zanimljive planove za izgradnju zrakoplova u budućnosti. Kako je otkriveno u njihovim poslovnim planovima, u planu im je stvoriti virtualnu tvornicu zrakoplova koja će biti vidljiva u virtualnoj stvarnosti i to pomoću Microsoftovog HoloLensa.

Slika nije dostupna Budućnost poslovnih sastanaka je u metasvemiru

Boeingova tvornica budućnosti trebala bi imaji uranjajući 3D dizajn koji će biti povezan i moći komunicirati sa robotima. Naime, Boeing želi unificirati svoj dizajn, produkciju i operacije zrakoplovnih kompanija u jedan ekosustav. I to sve u sljedeće dvije godine.

U prijevodu, Boeing želi napraviti trodimenzionalnu virtualnu verziju svojih zrakoplova i proizvodne linije kako bi mogao provoditi različite simulacije. To bi im trebalo omogućiti da zabilježe svaku informaciju o nastanku zrakoplova - od ideje, zahtjeva zrakoplovnih kompanija, do milijuna dijelova koji čine zrakoplov i tisuća stranica certifikacijskih dokumenata. To bi uvelike promijenilo dosadašnju praksu praćenja svakog koraka u proizvodnji iscrpnom papirnatom dokumentacijom.

Slika nije dostupna Budućnost poslovnih sastanaka je u metasvemiru

Kako je u razgovoru za Reuters istaknuo Boeingov glavni inženjer, Greg Hyslop, više od 70 posto problema s kvalitetom povezano je s nekim problemom u procesu dizajna. Stoga u Boeingu vjeruju da bi digitalni alati mogli postati neizostavni u stvaranju novih zrakoplova u budućnosti. Procjenjuju da bi takav način proizvodnje mogao zaživjeti već za četiri do pet godina.

No, takve su informacije iz Boeinga dolazile i prije dvije godine, pa se u međuvremenu nije puno promijenilo. Možda će ih činjenica da je i njihov najveći konkurent, Airbus, krenuo u digitalizaciju proizvodnog procesa, potaknuti da i oni nešto promijene.

Slika nije dostupna Zuckerbergova rukavica omogućuje da osjetite stvari u virtualnom svijetu

Da su ovaj put ozbiljni, govori i činjenica kako su angažirali inženjerku Lindu Hapgood da nadzire digitalnu transformaciju. Upravo je ona poznata po tome da je odustala od papira na razvoju elektronike na 767 i pretvorila sve nacrte u 3D slike, opremila mehaničare tabletima i HoloLens uređajima, što je rezultiralo poboljšanjem kvalitete za 90 posto.

Hoće li uspjeti isto napraviti i s drugim Boeingovim proizvodnim linijama, vidjet ćemo.

Izvor: Reuters