CEO Ubera postavio pitanje: Ljudima opraštamo greške, a hoćemo li ih oprostiti i umjetnoj inteligenciji?

Ovo je logično pitanje, pogotovo jer ćemo u budućnosti biti sve više okruženi s umjetnom inteligencijom

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 24.01.2025. / 15:41

Dara Khosrowshahi (Foto: Afp)

Poznata poslovica kaže - “tko radi, taj i griješi” i dok tu poslovicu možemo primijeniti na ljude, postavlja se pitanje - vrijedi li isto i za umjetnu inteligenciju i robote. Odgovor je, čini se - i ne baš. Barem je takav dojam ostao nakon jednog panela na Svjetskom ekonomskom forumu koji se održava u Davosu, a na kojem su, među inim, sudjelovali i CEO Ubera Dara Khosrowshahi i Ruth Porat iz Googleova odjela za autonomne taksije Waymo.

Suradnja s robotom Ovo je sljedeći korak za AI: Umjesto ljudi će naručivati namirnice, rezervirati restorane i planirati putovanja

Robotaksiji ove kompanije godinama uspješno i bez većih problema prevoze putnike u nekoliko američkih gradova, a najavili su i nova širenja. Podaci koje su prikupili tijekom svih tih godina, kao i ranijih testiranja pokazali su kako je njihova autonomna tehnologija bolji vozač u odnosu na ljude. Iako će mnogi biti skeptični prema toj tvrdnji, pored činjenice da računala nemaju problema s umorom, alkoholom, distrakcijom tijekom vožnje i slično, podaci o prometnim nesrećama i ozljedama njihovih robotaksija u odnosu na ljudske vozače govore u koristi Wayma.

No usprkos činjenici što su Waymovi robotaksiji “značajno sigurniji”, kako je ustvrdila Porat, pokazalo se kako su ljudi skloniji opraštanju ljudskih grešaka, dok situacija nije ista kada su u pitanju računala, odnosno tehnologija.

Upravo je to - greške i oprost, jedna od stvari o kojima trebamo razmišljati u budućnosti kada je u pitanju tehnologija, odnosno umjetna inteligencija i robotika. Dok smo se na ljudske greške navikli, Khosrowshahi se pita kako ćemo u budućnosti gledati na greške tehnologije. Smatra kako će društvo morati pronaći prihvatljivu razinu grešaka kada je u pitanju korištenje umjetne inteligencije u stvarnom svijetu te je spomenuo upravo robotaksije. Pitanje je koliko će grešaka ljudi tolerirati tehnologiji u odnosu na benefite koje ta tehnologija donosi.

Robot čita knjigu, ilustracija Ostalo je još samo nekoliko godina: AI će uskoro nadmašiti “gotovo sve ljude u gotovo svemu”

Izvršni direktor Ubera upitao je koliko umjetna inteligencija mora biti bolja od ljudi kada se primjenjuje u nekim osjetljivim područjima i u fizičkom svijetu, pri čemu je spomenuo obranu jer uporaba AI-a u vojne svrhe može biti prilično kontroverzna tema.

Dok AI može biti iznimno napredna, olakšati nam posao te čak i preuzeti dio dosadnih i ponavljajućih poslova, njene greške mogu imati prilično jak odjek i utjecaj. Dovoljno se samo sjetiti bizarnih pogrešaka Googleove umjetne inteligencije, ali i nedavnog slučaja Applea čija je AI objavljivala sažetke notifikacija na iPhoneu u kojima je objavljivala - lažne vijesti. Iz tog razloga kompanija je na kraju povukla tu opciju.

Izvor: Business Insider 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti