CEO Ubera postavio pitanje: Ljudima opraštamo greške, a hoćemo li ih oprostiti i umjetnoj inteligenciji?

Ovo je logično pitanje, pogotovo jer ćemo u budućnosti biti sve više okruženi s umjetnom inteligencijom

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 24.01.2025. / 15:41 komentari
Dara Khosrowshahi (Foto: Afp)

Poznata poslovica kaže - “tko radi, taj i griješi” i dok tu poslovicu možemo primijeniti na ljude, postavlja se pitanje - vrijedi li isto i za umjetnu inteligenciju i robote. Odgovor je, čini se - i ne baš. Barem je takav dojam ostao nakon jednog panela na Svjetskom ekonomskom forumu koji se održava u Davosu, a na kojem su, među inim, sudjelovali i CEO Ubera Dara Khosrowshahi i Ruth Porat iz Googleova odjela za autonomne taksije Waymo.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Suradnja s robotom Ovo je sljedeći korak za AI: Umjesto ljudi će naručivati namirnice, rezervirati restorane i planirati putovanja

Robotaksiji ove kompanije godinama uspješno i bez većih problema prevoze putnike u nekoliko američkih gradova, a najavili su i nova širenja. Podaci koje su prikupili tijekom svih tih godina, kao i ranijih testiranja pokazali su kako je njihova autonomna tehnologija bolji vozač u odnosu na ljude. Iako će mnogi biti skeptični prema toj tvrdnji, pored činjenice da računala nemaju problema s umorom, alkoholom, distrakcijom tijekom vožnje i slično, podaci o prometnim nesrećama i ozljedama njihovih robotaksija u odnosu na ljudske vozače govore u koristi Wayma.

No usprkos činjenici što su Waymovi robotaksiji “značajno sigurniji”, kako je ustvrdila Porat, pokazalo se kako su ljudi skloniji opraštanju ljudskih grešaka, dok situacija nije ista kada su u pitanju računala, odnosno tehnologija.

Upravo je to - greške i oprost, jedna od stvari o kojima trebamo razmišljati u budućnosti kada je u pitanju tehnologija, odnosno umjetna inteligencija i robotika. Dok smo se na ljudske greške navikli, Khosrowshahi se pita kako ćemo u budućnosti gledati na greške tehnologije. Smatra kako će društvo morati pronaći prihvatljivu razinu grešaka kada je u pitanju korištenje umjetne inteligencije u stvarnom svijetu te je spomenuo upravo robotaksije. Pitanje je koliko će grešaka ljudi tolerirati tehnologiji u odnosu na benefite koje ta tehnologija donosi.

Robot čita knjigu, ilustracija Ostalo je još samo nekoliko godina: AI će uskoro nadmašiti “gotovo sve ljude u gotovo svemu”

Izvršni direktor Ubera upitao je koliko umjetna inteligencija mora biti bolja od ljudi kada se primjenjuje u nekim osjetljivim područjima i u fizičkom svijetu, pri čemu je spomenuo obranu jer uporaba AI-a u vojne svrhe može biti prilično kontroverzna tema.

Dok AI može biti iznimno napredna, olakšati nam posao te čak i preuzeti dio dosadnih i ponavljajućih poslova, njene greške mogu imati prilično jak odjek i utjecaj. Dovoljno se samo sjetiti bizarnih pogrešaka Googleove umjetne inteligencije, ali i nedavnog slučaja Applea čija je AI objavljivala sažetke notifikacija na iPhoneu u kojima je objavljivala - lažne vijesti. Iz tog razloga kompanija je na kraju povukla tu opciju.

Izvor: Business Insider 

Vezane vijesti