Coffee Cloud - jednostavno IoT rješenje za praćenje potrošnje kave u ugostiteljstvu

Nakon instalacije Coffee Clouda, korisnici bilježe povećanje prihoda od kave u visini od čak 20 posto.

Martina Čizmić | 05.08.2018. / 13:55

Kava (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Ljubav Hrvata prema kavi dobro je poznata. Turisti se još uvijek čude koliko kave popije prosječan Hrvat i koliko vremena možemo provesti u kafićima, čak i kad je radni dan.

Prema dostupnim podacima, Hrvati godišnje popiju oko 5,5 kilograma kave, što kod kuće, što u kafiću. No, iako se hrvatsko tržište kave procijenjuje na 1,5 milijardi kuna, podatak o kojem se ne govori su "izgubljene" kave u kafićima. Govorimo o kavama koje se naprave (znači potroše se resursi), ali se ne naplate iz cijelog niza razloga (od krive narudžbe preko problema s aparatom do "besplatnih" kava).

Miroslav Kovač elektroničar je koji je prije desetak godina odlučio prijeći u ugostitelje i otvoriti vlastiti kafić u Zagrebu. No, iako je na prvi pogled sve izgledalo dobro, Kovač je uskoro primijetio kako on osobno proda i do 20 posto više kava nego njegovi zaposlenici.

Miroslav Kovač (Foto: Coffee Cloud) (Foto: Coffee Cloud)

I tako je nastao Coffee Cloud. Što je točno Coffee Cloud i kako funkcionira pojasnio nam je sam Kovač.

Coffee Cloud je IoT (Internet of things) pametan senzor koji se jednostavno ugrađuje u svaki espresso aparat te mjeri kvalitetu i potrošnju kavu u stvarnom vremenu, kaže i pojašnjava kako je došao na ideju: Po struci sam elektroničar, aiI sam sam bio vlasnik kafića u Zagrebu gdje sam uočio potrebu za ovakvim uređajem. Prvi uređaj dizajnirao sam i izradio sam prije desetak godina. Bio je to jednostavan of line brojač kave koji se mogao priključiti u svaki kafe aparat i uspio sam ga čak i patentirati.

Kroz godine je uređaj doradio, a osmišljena je i web aplikacija koja se povezuje s Coffee Cloudom i prati cijeli niz bitnih brojki.

Uređaj prikuplja podatke o kvaliteti pripremljene espresso kave, broju pripremljenih kava, rukovanju i održavanju aparata za kavu te stanju zaliha. Mobilnom tehnologijom uređaj podatke šalje na internet, gdje su dostupni vlasnicima uređaja putem web aplikacije, pojašnjava Kovač.

Kao glavnu prednost Coffee Clouda ističe činjenicu da prikuplja podatke u stvarnom vremenu, ali i prati rad osoblja što sprječava prijevaru i krađu. Osim toga, vlasnik ima pristup kompletnoj statistici rada espresso aparata u svakom trenutku putem web aplikacije na PC, tabletu ili pametnom telefonu.

Coffe Cloud aplikacija (Foto: Screenshot) (Foto: Screenshot)

 Da je ovakav uređaj potreban, najbolje pokazuju podaci korisnika koji su već instalirali Coffee Cloud.

Do sada imam preko 1000 korisnika, koji svjedoče prosječnom povećanju prihoda od kave od 20% nakon instalacije Coffee Clouda. Naši klijenti su kafići, restorani (HoReCa sektor), proizvođači i distributeri kave, proizvođači kafe aparata. Do sada imamo poslove u 10 zemalja, uključujući Kanadu, Australiju i USA, pohvalio se Kovač.

Iako je ideja za Coffee Cloud nastala u Zagrebu, sjedište tvrtke je u Velikoj Britaniji, a i investitori su iz cijelog svijeta. Pa ipak, vole istaknuti da su oni hrvatska tvrtka.

Sjedište tvrtke je u Velikoj Britaniji zbog toga što su to zahtijevali naši dosadašnji investitori, budući da im je lakše ulagati u poznati sustav, a i više vjeruju u stabilnost sustava u Velikoj Britaniji. Do sada imamo dva američka investitora, jednog estonskog i jednog njemačkog (METRO Cash and Carry). No, može se reći da smo hrvatska kompanija jer veći dio tima nalazi se u Hrvatskoj. Također imamo suosnivača i izdvojeni ured u San Franciscu, nabraja Kovač. 

Coffee Cloud je, tehnički, još uvijek u startup fazi. Naime, odabran je kao jedan od najperspektivnijih startupova u sklopu METRO Accelerator powered by Techstars, globalnog programa namijenjenog startupovima koji razvijaju tehnološka rješenja za hotele i ugostitelje. Kroz sudjelovanje u programu, Coffee Cloud je pronašao mentore koji su im pomogli da se povežu s kupcima, uključujući i one na tržištima Australije i Azije.

No, već imaju ambiciozne planove za budućnost.

Planovi za idućih godinu dana su brzi rast korisnika do brojke od 5-10.000, nova zapošljavanja i novi razvoj koji smo započeli s našim novim proizvodnim partnerom u Sloveniji, otkriva na kraju Kovač.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti