Govoreći o privatnosti na internetu, šef Applea Tim Cook još je prije nekoliko godina rekao kako, kada je neki proizvod ili servis besplatan, onda ljudi nisu korisnici ili klijenti, već su oni – proizvod. Ovaj se komentar, među inim, odnosio i na najveću društvenu mrežu na svijetu koja je, naravno, besplatna za korištenje, a zarađuje iskorištavanjem informacija o korisnicima za što preciznije oglašavanje.

U nedavnom razgovoru za Recode, izvršni direktor Applea ponovno je uputio otrovne strelice prema Zuckerbergu i Facebooku te je na pitanje što bi sada napravio kada bi bio na mjestu šefa Fejsa odgovorio: "Ja ne bih bio u ovoj situaciji", odnosno poručio je Zuckerbergu kako si Apple ne bi dopustio ovakve probleme s privatnošću dodavši kako Apple ne zadire u privatne živote korisnika jer to smatra napadom na privatnost: "Mislim da je privatnost za nas ljudsko pravo."

Napomenuo je i kako bi mogli zaraditi još velike količine novca kada bi se odlučili monetizirati svoje korisnike, odnosno kada bi korisnici bili njihov proizvod, no u Appleu su se odlučili ne raditi stvari na taj način – ono što nije rekao, ali je sigurno aludirao jest kako se nisu odlučili krenuti putem Facebooka i zarađivati na korisnicima.

Ne radimo proizvode za bogataše

Naravno, ovakvi komentari nisu dobro sjeli Marku Zuckerbergu koji u posljednje vrijeme mora često komunicirati s medijima, ispričavati se i braniti svoju kompaniju, a sada je odlučio krenuti u protunapad protiv Applea i Tima Cooka.

U razgovoru s Ezrom Kleinom s Voxa rekao je kako Cookov argument prema kojem, ako korisnici ne plaćaju za proizvod, oni se neće brinuti za njih, nije istinit jer, ako želite napraviti servis koji će pomoći povezati sve na svijetu, veliki broj ljudi neće moći platiti taj servis.

Upravo je to razlog zbog kojeg se Facebook okrenuo modelu baziranom na oglašavanju, jer tako korisnicima mogu omogućiti besplatan servis. A onda je udario po Appleu i cijenama njihovih proizvoda.

"A ako želite napraviti servis koji nije samo za bogataše, morate imati nešto što ljudi mogu priuštiti" te je podsjetio na jednu davnu izjavu Jeffa Bezosa: "Postoje kompanije koje naporno rade kako bi vam naplatile više, a postoje i kompanije koje naporno rade kako bi vam naplatile manje."

Upozorio je ljude kako ne trebaju nasjesti na uvjeravanja kompanija koje im žele naplatiti više da one u biti više brinu za njih: "To mi zvuči smiješno."

Na Business Insideru odnos Applea i Facebooka nazvali su hladnim ratom koji se zahuktava, a prema komentarima njihovih šefova jasno je i zašto te će biti zanimljivo vidjeti kako će Cook odgovoriti na Zuckerbergove kritike.