Elon Musk nedavno je poslao Teslin Roadster u svemir i zadivio cijeli svijet te nam se slika Starmana koji leti svemirom i dalje čini kao dio nekog znanstveno-fantastičnog filma.

No, dok je Musk osvajao svemir, na Zemlji su se gomilali veliki problemi vezani uz njegovu kompaniju koja proizvodi električne automobile – nisu uspjeli proizvesti dovoljno Modela 3 kao što su najavljivali, tijekom prošle godine ostvaren je gubitak veći od 2 milijarde dolara, ovog tjedna agencija Moody`s smanjila je Teslin kreditni rejting te su neki mediji čak počeli spominjati i bankrot.

Tako analitičar John Thompson iz Vilas Capital Managmenta smatra kako, osim ako Elon Musk ne izvuče nekog zeca iz šešira, Tesla bi tijekom sljedeća četiri mjeseca mogla bankrotirati. Kako bi neka kompanija opstala, ona mora stvarati profit, što Tesla možda nikada neće moći, smatra ovaj analitičar.

Preambiciozan, riskantan i kompliciran proces


Problema je mnogo, a još jedan od razloga zbog kojeg se sve više priča o bankrotu ove kompanije su i – roboti. Naime, kako su za Business Insider objasnili analitičari Max Warburton i Toni Sacconaghi, problem je u prevelikoj automatizaciji i robotima koji su uključeni u veliki broj procesa prilikom proizvodnje i sastavljanja automobila.

Gotovo potpuna automatizacija u Teslinoj tvornici u Fremontu koja je trebala biti prednost Tesle u odnosu na konkurentske kompanije nije se pokazala kao najsretnije rješenje već je cijeli proces takve proizvodnje i sastavljanja automobila "preambiciozan, riskantan i kompliciran".

Pokazalo se kako roboti ne mogu dovoljno brzo proizvesti predviđene i planirane količine Teslinog Modela 3, što je, naravno, zabrinulo i investitore. Pored automatizacije postupaka poput zavarivanja i bojanja, automatiziran je i proces završnog sastavljanja dijelova i upravo u tome, kao i ugradnji baterije, leže najveći problemi u proizvodnji.

Max Warburton, koji je dio karijere proveo radeći i u automobilskoj industriji, kaže kako automatizacija u posljednjoj fazi proizvodnje i sastavljanja jednostavno nije isplativa te kako npr. japanski proizvođači automobila pokušavaju ograničiti automatizaciju.

Osim što je takav proces skup (uštede u odnosu na ljude koji bi radili taj posao umjesto robota su minimalne), on je povezan i s padom kvalitete u proizvodnji, što bi mogao biti veliki problem za Muska i Teslu u budućnosti.

Jučer je objavljena još jedna loša vijest za ovu kompaniju – zbog problema s vijcima upravljača (na kojima se u određenim uvjetima može stvoriti korozija) morali su opozvati više od 120 tisuća Modela S te su mailom obavijestili vlasnike tih vozila o problemu kako bi ga što prije popravili.

 

Izvor: Business Insider