Zakon je proteklog tjedna prihvaćen u Bundestagu i specifično se odnosi na vozila s visokom autonomijom razine 4.

Autonomija razine 4 oznaka jeDruštva automobilskih inženjera (Society of Automobile Engineers ili skraćeno SAE), a zapravo znači da računalo u potpunosti upravlja vozilom u određenim uvjetima i situacijama. U Njemačkoj ta će vozila biti ograničena na određena geografska područja.

U budućnosti autonomna vozila trebala bi voziti diljem države i bez fizičke prisutnosti vozača na specifičnim područjima javnih prometnica tijekom regularnog prometa, piše između ostalog u navedenom usvojenom zakonu.

Zakon ipak još uvijek mora proći glasanje i u gornjem domu njemačkog parlamenta, odnosno Bundesratu.

U zakon su uključene moguće prve aplikacije u potpunosti autonomnih vozila na njemačkim cestama, poput javnog putničkog prijevoza, poslovnih i opskrbnih putovanja, logistike, prijevoza djelatnika raznih kompanija te vožnji između bolnica i umirovljeničkih domova.

No tvrtke koje budu htjele sudjelovati u upravljanju komercijalnih autonomnih vozila u Njemačkoj morat će se pridržavati i brojnih drugih pravila, poput ishodovanja osiguranja od odgovornosti, te će morati imati mogućnost zaustaviti autonomna vozila na daljinu.

Mate Rimac Žestoke rasprave na Facebooku oko Rimčevih autonomnih taksija: "Pokušati tako nešto, biti prvi u nečemu takvom u svijetu - pa ako to nije vrijedno pokušaja..."

Slika nije dostupna Rimac reagirao na prozivke: "Kad razmislim, Lucijan Carić je u pravu. I uopće nisam sarkastičan"

Kompanije poput Argo AI i Mobileye već testiraju autonomna vozila u Njemačkoj te s jedne strane gledano možda već imaju i prednost u odnosu na druge tvrtke koje bi se u budućnosti bavile tim segmentom transporta.

Izvor: Tech Crunch

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju