Žestoke rasprave na Facebooku oko Rimčevih autonomnih taksija: "Pokušati tako nešto, biti prvi u nečemu takvom u svijetu - pa ako to nije vrijedno pokušaja..."

Mate Rimac već za 3 godine želi dovesti autonomne taksije na zagrebačke ceste, a njegova je najava izazvala brojne komentare na internetu - i negativne i pozitivne.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 24.05.2021. / 13:36 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nakon što su jučer objavljeni ambiciozni planovi Mate Rimca o lansiranju robotaksija u Zagrebu do 2024., društvene mreže prepune su komentara u kojima se, s jedne strane izražava podrška Rimcu, a s druge pljušte kritike osoba koje smatraju Rimca prodavačem magle.

tri vijesti o kojima se priča Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Elon Musk Zar zaista to ne koristi? Je li to moguće? U javnost procurila nevjerojatna tvrdnja Muskovih odvjetnika Olujni oblaci u obliku ljutitog lica, ilustracija Ako ne bude hitne promjene... Klimatolozi se vodili pogrešnim scenarijem klimatskih promjena? Satelitski podaci sugeriraju daleko lošiji ishod

Među kritičarima prednjači informatički stručnjak Lucijan Carić koji se kroz nekoliko statusa na Facebooku obrušio na Matu Rimca nazvavši ga “muljatorom i demagogom”. Napisao je da do 2024. na zagrebačkim cestama sigurno nećemo vidjeti autonomne taksije, na što je spreman uložiti i novac, uz podsjetnik kako Rimčevi planovi, za razliku od onog što on govori, uključuju i javni novac. U posljednjoj objavi dotaknuo se i osoba koje su na njegov komentar da je Mate muljator, napisale da su u njegovu kompanije milijune već uložili i investitori poput Porschea i Hyundaija te ih je podsjetio da su se i brojni ulagači ranije opekli kada su vjerovali Madoffu, Theranosu i Holmes te WeWorku.

Slika nije dostupna Rimac ima ambiciozne planove: Hoćemo li se 2024. godine Zagrebom voziti u autonomnim električnim taksijima?

Njegovi su se komentari brzo proširili internetom, a među inim, svoje mišljenje o Rimcu i Carićevim kritikama putem Facebooka objavio je i poznati poduzetnik Saša Cvetojević.

U podužoj objavi napisao je kako niti on ne vjeruje da Rimac može završiti projekt koji je najavio u tako kratkom vremenskom roku, ali kaže: No, to je moj problem, nisam mu vjerovao ni prije, pa me to skupo koštalo. Nije poanta u tome vjerujemo ili ne vjerujemo, poanta je u tome kako tu nevjericu izražavamo. Cvetojević je spomenuo i Jobsa i Muska za koje nikada nisu postojala ograničenja te su s nevjerojatnim entuzijazmom i radnom etikom koju su prenosili na zaposlenike uspjeli napraviti stvari koje su se u početku činile nemogućim.

Da nam je netko prije jednog desetljeća rekao će strani mediji jednog Hrvata uspoređivati s Elonom Muskom te da će u njegovu tvrtku milijune ulagati kompanije poput Porschea i Hyundaija, a da će automobil made in Croatia biti jedan od najbržih na svijetu, nije teško zaključiti da bi tada svi rekli - to je nemoguće.

Ono što Rimac sada najavljuje također se čini nemogućim, pogotovo u tako kratkom roku, no Cvetojević se pita što je najgore što se može dogoditi ako se taj projekt ne ostvari. U najgorem scenariju, može se samo “spaliti neka lova” te se pita postoji li bolji način za potrošnju novca: Pokušati tako nešto, biti prvi u nečemu takvom u svijetu - pa ako to nije vrijedno pokušaja, onda neka tu lovu spale na još jedan most od nikuda do nigdje ili na izgradnju još jedne zgrade za istraživanje digitalnih ruda i gubljenje vremena.

Slika nije dostupna Odmjeravanje snaga: Je li Rimčev C_Two automobil s najbržim ubrzanjem i može li pobijediti Bugatti Veyron?

Trenutačno nemamo previše informacija o planovima Mate Rimca i načinu na koji misli ostvariti svoju viziju o kojoj smo saznali krajem prošlog tjedna. Pred njim su, jasno, brojni izazovi - i tehnološki i regulatorni te se zaista čini nevjerojatnim da bi već za 3 godine cestama glavnog grada mogli voziti taksiji u kojima neće biti vozača. No jednako tako se prije desetak godina činilo nevjerojatnim da će Rimac Automobili narasti u kompaniju kakva je danas te da će Sveta Nedelja postati poznato ime na globalnom tržištu (električnih) automobila.

Nadamo se kako će Rimac uspjeti i u ovoj, čini se, skoro pa nemogućoj misiji te da će u budućnosti, za 3, 5 ili 10 godina, robotski taksiji zaista prometovati zagrebačkim cestama. A ako u tome ne uspije, kako je napisao Cvetojević na kraju svoje objave, imat ćemo krivca za omiljeni hrvatski sport - pljuvanje onih koji su pokušali ono što se mi ne usudimo.

Vezane vijesti