Dovoljan je jedan dodir i 30 sekundi: Hrvatsko rješenje mijenja način na koji će korisnici ostavljati recenzije na internetu

Kako korisnicima olakšati i pojednostaviti ostavljanje recenzija bez kojih danas gotovo nijedna tvrtka u uslužnoj djelatnosti ne funkcionira? Dvojica hrvatskih poduzetnika smislila su jednostavno rješenje koje već osvaja svijet.

Martina Čizmić | 16.06.2021. / 10:22 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Sigurno ste se, ne jednom, našli u situaciji da se željeli ostaviti komentar ili ocjenu neke usluge ili mjesta. No to ponekad može biti kompliciran podvig.

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Nezadovoljstvo, ilustracija I Hrvati su počeli primati obavijesti Šok za korisnike Fejsa i Instagrama: Evo što ih čeka ako ne počnu plaćati pretplatu i ne žele dati podatke Meti

Od toga da treba pronaći internetsku stranicu na kojoj možete ostaviti recenziju, odobravanja recenzije, komentara koji nisu uvijek najugodniji. A da ne govorimo o cijeloj poplavi lažnih recenzija koje su već postale pravi problem.

Koliko su recenzije bitne, pokazuju podaci prema kojima bi čak 86 posto potrošača platilo više za usluge tvrtke s većim brojem recenzija i visokim ocjenama, dok se 74 posto potrošača oslanja na komentare na društvenim mrežama kada je riječ o utjecaju na odluku o kupnji, a uz sve to 90 posto potrošača ne bi koristilo usluge tvrtke koja ima ocjenu nižu od 3,3.

No jedna hrvatska tvrtka pronašla je način da posjetiteljima i korisnicima olakša ostavljanje recenzija (bile one pozitivne ili negativne), a istovremeno tvrtkama i ugostiteljima pomogne u povećanju online reputacije.

Radi se o Review Booster Pro, rješenju koje je u potpunosti osmišljeno i razvijeno u Hrvatskoj – od ideje do proizvodnje i softverskog rješenja, a koje za manje od 30 sekundi, s pomoću RBP kartice i pametnog telefona, omogućava ostavljanje recenzija ili ispunjavanje ankete u nekoliko klikova. Sve se recenzije nalaze na jednom mjestu, a moguće ih je i dodatno dubinski analizirati, kao i pratiti sve aktivnosti. 

Iza cijele ideje nalaze se dva hrvatska poduzetnika koja imaju dugo iskustvo u različitim područjima prodaje, usluga i IT-a - Saša Ivančić i Ivan Ivušić.

Zašto su se odlučili na stvaranje takvog digitalnog rješenja i kako su uopće došli na takvu ideju, porazgovarali smo s jednim od suosnivača Review Booster Proa Sašom Ivančićem

Kako je uopće došlo do ideje za Review Booster Pro?

Tijekom dugogodišnjeg iskustva rada s klijentima u području digitalnog marketinga susretali smo se s raznim rješenjima koja podižu digitalnu reputaciju, ali željeli smo stvoriti proizvod koji je znatno učinkovitiji i kvalitetniji. Recenzije su uvijek bile važne, međutim u današnjem digitaliziranju poslovanja njihova važnost rapidno raste. Više od 80 % ljudi danas vjeruje online recenzijama jednako kao osobnoj preporuci i sve je važnije imati dobar imidž tvrtke na digitalnim platformama. Problem je uvijek bio u načinu prikupljanja recenzija. Generalno su se recenzije događale kod izrazito zadovoljnih i izrazito nezadovoljnih korisnika usluga. Ideja je bila napraviti iskorak i ponuditi na tržištu rješenje koje olakšava povratnu informaciju korisnika, imajući u vidu sve aspekte današnjeg doba - brzinu, jednostavnost i korištenje postojećih resursa kao što je mobilni uređaj samih korisnika.

Koju tehnologiju koristite? Zašto baš tu tehnologiju?

Koristimo NFC tehnologiju koja je već standard u današnjem poslovanju, od načina plaćanja do drugih funkcionalnih aktivnosti. Uz navedeno, NFC zbog svoje jednostavnosti izaziva „wow“ efekt kod samih korisnika, što je dodatna prednost, a primjena je jednostavna i dostupna svakom korisniku preko njegova mobilnog uređaja. Svaki RBP uređaj opremljen je i s QR kodom kao fallback rješenjem. Kako su zbog COVIDA beskontaktna rješenja došla u fokus RBP je idealno rješenje u tim okvirima.

Koliko je trajao razvoj same platforme?

Prva faza razvoja RBP sustava je trajala više mjeseci i funkcionalnost je postigla početkom lipnja 2020. Od tada kontinuirano dorađujemo sustav s ciljem što jednostavnijeg korištenja te novih funkcionalnosti za krajnje korisnike. Želim istaknuti kako RBP sustav u ovakvom obliku zadovoljava operativno korištenje na svjetskom tržištu i već danas imamo konkurentan, inovativan i jedinstven proizvod koji se primjenjuje u brojnim zemljama.

U ovom trenutku RBP je zastupljen na 11 svjetskih tržišta - od Hrvatske do Japana. Možete li nam otkriti tko su neki od vaših klijenata i kakve su povratne informacije od njih?

Primjena RBP-a moguća je u brojnim granama gospodarstva, što smo prepoznali već pri samom pokretanju našeg rješenja, a potvrda toga je i činjenica iz kojih sve industrija dolaze trenutačni korisnici. Razne mogućnosti koje RBP može ponuditi, od recenzija do anketa, imaju znatan utjecaj na rast reputacije, ali i podizanje kvalitete usluga prema krajnjim korisnicima te povećanje prodaje, a to su pokazali i rezultati postojećih klijenata. Od klijenata koji danas koriste RBP mogu istaknuti Valamar, Rixos hotele u Hrvatskoj i Švicarskoj, Pytloun hotele u Češkoj, Domino's Pizza u Nizozemskoj, DHL – Austrija, MWM / Caterpillar u Španjolskoj.

Glavna je ideja platforme osigurati mogućnost recenziranja i ispunjavanja anketa. Kako potaknuti korisnike da to učine? Postoji li neka tajna?

Tajna je u brzoj, efektnoj i jednostavnoj primjeni RBP-a. Ovim rješenjem korisnici usluga naših klijenata u nekoliko klikova na licu mjesta na svojim mobilnim uređajima mogu ispuniti anketu ili ostaviti recenziju. Ako ste zadovoljni uslugom, ostaviti ćete napojnicu, ali i recenziju, pogotovo ako vas netko zamoli i ne gubite mnogo vremena. RBP na najjednostavniji mogući način spaja osobnu i digitalnu interakciju. Konverzije uz RBP su 500 % bolje u odnosu na prvo iduće najbolje rješenje koje smo koristili. Tu je i stvar interakcije pružatelja usluge sa klijentom koja je ključna i doprinosi većem angažmanu.

Rješenje je usmjereno na područje turizma i uslužnih djelatnosti. Razmišljate li i o širenju ponude na druge djelatnosti?

Iz dana u dan pokazuje se kako RBP i koristi njegove primjene prepoznaje sve više klijenata iz raznih sektora kojima su zadovoljstvo korisnika i vlastita reputacija izrazito važni u poslovanju. Generalno gledajući, RBP je već danas rješenje koje može koristiti svim pružateljima usluga. Primjena RBP-a moguća je u području recenzija za platforme koje su najaktivnije u području ugostiteljstva ili turizma – poput Tripadvisora, Googlea, Yelpa, Facebooka, ali koje su važne i u medicinskoj, dentalnoj ili beauty industriji, financijskom sektoru i logistici. Navedeno su već prepoznali i naši klijenti, među kojima ima onih koji dolaze upravo iz tih industrija. Uz to, u ponudi imamo RBP Survey koje kao rješenje koriste velike kompanije za ispitivanje zadovoljstva korisnika. Vjerujem da način na koji radimo i razvijamo RBP stvara temelje za promjenu pristupa dosadašnjeg načina rada, kao i modela komunikacije s krajnjim korisnicima. Vjerujemo kako će upravo zbog toga RBP biti „gamechanger“ u svjetskim razmjerima.

Kakvi su vam planovi za dalje? Daljnji razvoj platforme? Stvaranje nečeg novog?

Nastavljamo razvijati RBP sustav, pratiti potrebe tržišta i klijenata te na temelju toga unaprjeđivati funkcionalnost i vrste usluga koje nudimo. U narednih nekoliko godina želimo pozicionirati RBP kao lidera u svjetskim razmjerima. U samo godinu dana uspjeli smo plasirati RBP na strana tržišta i zemlje diljem Europe, a već otvaramo i tržišta diljem svijeta, što nam je snažan vjetar u leđa za ostvarivanje željenih planova.

Otkako je svijet zahvatila pandemija koronavirusa, naglasak je stavljen na sve digitalno i beskontaktno. Hoće li se, prema vašem mišljenju, takav trend nastaviti i u budućnosti?

Vjerujem da je pandemija samo ubrzala ono što je neizbježno, a to je digitalizacija poslovanja i procesa. Posljedica digitalizacije dovest će do mnoštva informacija na različitim platformama i tražilicama, što će na neki način dovesti do preopterećenja informacija. Ako gledamo naš segment recenzija, strukturirano i kvalitativno upravljanje informacijama omogućit će stvaranje prave slike na tržištu, a za to su potrebni korisnici koji će s našim rješenjem brzo i jednostavno povratno prenositi svoju iskrenu emociju i mišljenje, zaključuje u razgovoru za Zimo Ivančić.

Vezane vijesti