Dvodnevni skup o bespilotnim letjelicama, DroneDays, koji se održao na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, pružio je svim sudionicima priliku da iz prve ruke, od stručnjaka, saznaju sve što ih zanima vezano uz dronove.

Tako se na predavanjima moglo čuti kako dronovi funkcioniraju, koje sve pogone mogu imati, za što se sve mogu koristiti, ali i saznati koje je sve uvjete potrebno ispuniti za dobivanje pilotske dozvole.

Posebno su zanimljiva bila predavanja vojnih predavača koji su predstavili korištenje bespilotnih letjelica u vojne svrhe.

DroneDays na FER-u (Foto: Zimo)

Christopher Korpela s američke Vojne akademije West Point pokazao je kako američka vojska razvija "rojeve dronova" koji se mogu koristiti za potražne, izvidne, ali i vojne akcije. Posebno je zanimljivo bilo čuti kako su svi dronovi u roju zapravo autonomni i funkcioniraju bez ikakvog uplitanja pilota te istovremeno komuniciraju s drugim dronovima u roju.

S druge strane, satnik Božo Kriletić iz Ministarstva obrane Republike Hrvatske pokazao je povijest korištenja bespilotnih letjelica u Hrvatskoj. Bilo je zanimljivo vidjeti koliko su bespilotne letjelice napredovale od 1990-ih do danas. Satnik Kriletić posebno je naglasio kako su bespilotne letjelice bile nezamjenjive tijekom akcije Oluja, zbog čega su dobile naziv "oči Oluje".

DroneDays na FER-u (Foto: DroneDays)

Okupljeni su mogli vidjeti iz prve ruke i kako funkcionira AMC Portal i aplikacija koji su jedinstveni operativni alati za upravljanje zračnim prostorom. Tako aplikacija AMC Portal Mobile omogućuje operaterima dronova jednostavno i brzo rezerviranje zračnog prostora, a drugi operaterima pregled planiranih letova, što povećava sigurnost zračnog prometa.

Kako je istaknuto, pomoću aplikacije, moguće je veoma brzo "raščistiti" zračni prostor jer se kroz aplikaciju šalje obavijest svim registriranim pilotima dronova u tom području. Tako i HGSS koristi aplikaciju kad trebaju "raščistiti" prostor za dizanje svojih dronova u potražnim akcijama.

Da se dronove može koristiti i u neke druge svrhe pokazao je doc. dr. sc. Pero Škorput s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu. Naime, dronovi u kombinaciji s modernim inovativnim tehnologijama, mogu se koristiti i za očevide prometnih nesreća.

DroneDays na FER-u (Foto: DroneDays/Fotosekcija KSET-a)

Dronovi tako mogu snimiti cijelo područje nesreće, pomoći u izradi trodimenzionalnih računalnih modela mjesta nesreće i obaviti cijeli očevid za 15-ak minuta. Istovremeno je za klasičan očevid potrebno i nekoliko sati.

Uz zanimljiva predavanja, sudionici su mogli sudjelovati i u demonstracijama te se okušati u upravljanju najnovijim dronovima, ali i saznati sve što ih zanima o najnovijim proizvodima i uslugama.

Također, mogli su svoje vještine upravljanja dronovima odmjeriti s drugim sudionicima, a najboljima su na završetku konferencije dodijeljene zanimljive nagrade.

DroneDaysi tako su pružili priliku svima da se educiraju o upravljanju dronovima, vide najnovije uređaje, ali i saznaju nešto više o potencijalnim načinima korištenja dronova (a koji ne obuhvaćaju samo utrke dronova i letenje za zabavu).