Najčešće na biciklima s električnim pogonom možete vidjeti starije ljude kojima ovakav način prijevoza znači mnogo. S malo snage možete dogurati prilično daleko, no opet s druge strane postoje i iznimke.

FreeDUCk je tehnologija koja je stigla iz ludbreškog Ducatija a omogućuje instalaciju električnog pogona na skoro sve bicikle. Naime, FreeDUCk omogućuje pretvaranje bilo kojeg tradicionalnog bicikla u e-bike, čime pomaže biciklistu prilikom recimo uspinjanja na brijeg. Opremljen je elektromehaničkim sistemom koji može mjeriti moment pedala čime omogućuje proporcionalnu asistenciju.

Bicikl sam po sebi ne izgleda nešto drugačije od ostalih tradicionalnih osim što se u sredini zadnjeg kotača nalazi sva tehnologija električnog pogona.

Vožnja na ovom biciklu ne razlikuje se pretjerano od ostalih, osim što odmah u početku osjećate asistenciju električnog pogona, koja se gasi jednom kad prestanete pedalirati ili kad dostignete neku prosječnu brzinu. Iako se mnogi neće složiti da je ovo pravi bicikl, činjenica jest da su u pravu, djelomično. Ovo nije bicikl namijenjen za utrke, već za rekreativne vožnje, gdje imate asistenciju tehnologije. Isto tako, električni pogon možete uključivati i isključivati po želji, što opet može poslužiti želite li voziti bicikl više nego rekreativno, no prvenstveno ovo vozilo je zamišljeno za gradski prijevoz. Odlična stvar je što bicikl na ovaj pogon može dostići brzinu od 25km/h, pa tako možete laganim pomicanje pedala naprijed natrag voziti dugačke rute bez da potrošite čak i malo energije.

Od nedavno, Hrvatska Pošta uvela je 180 bicikala koji koriste tehnologiju Ducatija iz Ludbrega, što je naravno veliki korak prema naprijed u razvoju i komercijalizaciji ove tehnologije, i u Čakovcu su instalirani bicikli s Ducatijevom tehnologijom.

Sama tehnologija na prvu ne izgleda previše kompleksno, no detalji mehanizma pokazuju složenost koja se nalazi na zadnjem kotaču. Na jednom punjenju ovim biciklom možete doseći čak 60km, što je više nego dovoljno za gradsku vožnju.

Negativna strana ovog bicikla je naravno cijena, pa ćete tako samo za kotač s električnim pogonom morati izdvojiti preko 1000 eura, dok sam bicikl košta preko 2000 eura.

Sve u svemu, nakon 60-ak kilometara na ovom biciklu, ne mogu naći neku zamjerku. Postoje dva modela, manji i veći, a pomoću smartphonea možete upravljati i nekim osnovnim funkcijama pogona. Spomenimo još kako se punjenje pogodna vrši putem normalne utičnice, dakle nema potrebe za posebnim alatima, adapterima, itd.