Električni romobili više smetaju no što olakšavaju prijevoz u gradovima

Električni romobili trebali su pridonijeti ekološkom prijevozu u gradovima, ali zapravo su postali problem.

Martina Čizmić | 05.09.2019. / 10:45 komentari
Električni romobil (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

E-skuteri, odnosno električni romobili koji su se razmnožili po ulicama gradova malo pridonose ekološkom prijevozu u gradovima, ocijenila je Njemačka agencija za zaštitu okoliša (UBA) za dpa.

tri vijesti o kojima se priča Boeing 787 Dreamliner Vrhunski zrakoplov za duga putovanja Što znamo o Boeing 787-8 Dreamlineru, koji se srušio na putu za London? Nadzor, ilustracija Budite na oprezu "Gledamo vas": Žena ostala u šoku kada je pronašla čudan uređaj u dvorištu, a odmah je reagirala i policija Južni pol Sunca Terra incognita Solar Orbiter snimio ono što nitko dosad nije vidio i otkrio pravi kaos na Suncu

"Dionice koje prelaze obično su vrlo kratke i mogu se normalno prijeći pješice, autobusom, željeznicom ili biciklom", kaže predsjednica UBA-e Maria Krautzberge.

U usporedbi s prijevozom biciklom, mnogo su štetniji za okoliš, kaže Krautzberger.

Ona smatra da bi se trebali koristiti u predgrađima. "Ima smisla tamo brzo premostiti veće udaljenosti do autobusa ili željeznice e-skuterom umjesto automobilom."

I ministarstvo prometa sličnog je stajališta. "Električna minivozila moraju se osigurati u predgrađima", napisalo je ministarstvo na Twitteru.

Tako bi e-skuteri imali ulogu u prvom i zadnjem kilometru prijevoza putnika.

Prema dokumentu UBA objavljenom u utorak, "korištenje e-skutera umjesto hodanja ili vožnje biciklom loše je za okoliš i zdravlje".

E-skuter po agenciji jedino bi bio koristan ako bi istisnuo osobni automobil. "No to je slučaj samo kod malog broja korisnika", dodaje UBA.

Agencija koja pripada ministarstvu okoliša navodi da još nema istraživanja o upotrebi e-skutera u Njemačkoj.

Podaci iz Berlina pokazuju da se koriste na dionicama prosječne duljine od oko dva kilometra.

Istraživanje u Parizu pokazalo je da bi ljudi, kad ne bi imali na raspolaganju e-skutere, u 85 posto slučajeva tu dionicu prešli pješice, biciklom ili javnim prijevozom.

(Hina)

Vezane vijesti

Još vijesti