Osim što vozila s električnim motorima sve češće možemo vidjeti na cestama, uskoro bi ih mogli sve više viđati i u - zraku. Elektrifikacija je posljednjih godina uzela veliki zamah te se automobilske kompanije pripremaju za budućnost u kojoj, čini se, neće biti mjesta za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
S daljnjim napretkom tehnologije, čini se kako sličan scenarij možemo očekivati i u zrakoplovnoj industriji, samo će se taj “film” ipak odvijati puno sporije.
Jedna od kompanija koja se već sprema za takvu budućnost jest Air Canada koja je naručila 30 električnih zrakoplova ES-30 od švedske kompanije Heart Aerospace. Također, stekli su manji udio u ovoj kompaniji.
Iako su zrakoplovi naručeni, proći će još dosta vremena dok postanu dio flote Air Canade. Naime, trenutačno je predviđeno da zrakoplovi uđu u službu kompanije tek 2028. godine.
U ES-30 ima mjesta za 30 putnika, a njegov doseg kada leti samo s električnim pogonom iznosi oko 200 km, a uz korištenje generatora doseg se može povećati na oko 400 km. S takvim dosegom jasno je kako ti zrakoplovi nisu namijenjeni za neke duže letove, no mogli bi biti idealni za letove na manjim udaljenostima.
Predsjednik i CEO kompanije Michael Rousseau komentirao je kako je Air Canada zauzela vodeću poziciju u industriji u borbi protiv klimatskih promjena te je naručivanje električnih zrakoplova korak naprijed prema njihovom cilju klimatske neutralnosti do 2050. godine. Također, ova kompanija s ciljem smanjenja svog ugljičnog otiska razvija održiva zrakoplovna goriva i sustav hvatanja ugljika kako bi smanjili emisije ugljičnog dioksida.
Air Canada nije prva sjevernoamerička kompanija koja je naručila električne zrakoplove Heart Aerospace te je još prošle godine United Airlines naručio čak 200 zrakoplova ES-19 u kojem ima mjesta za 19 putnika i koji bi putnike trebao početi prevoziti malo ranije - od 2026. godine. Također, zanimanje za zrakoplove ove kompanije iskazale su i drugi avioprijevoznici, od Skandinavije do Novog Zelanda.
Izvor: Business Insider