Odzvonilo ubojitoj jurnjavi na cestama? Vozili smo se automobilom u koji je ugrađen revolucionarni novi sustav, koji bi u pet godina mogao spasiti više od 25 tisuća života

Europska komisija planira stati na kraj brojnim smrtnim slučajevima na cestama koje uzrokuje prevelika brzina. Od sljedeće godine želi uvesti obvezan automatski sustav ograničenja brzine u sva novoproizvedena vozila.

S. Ke. | 24.05.2021. / 22:24

Galerija

Ekipa Dnevnika Nove TV provozala se u automobilu s automatskim sustavom ograničenja brzine i provjerila kako to radi na samim prometnicama. Zvučno upozorenje da smo prekoračili maksimalnu brzinu kretanja i sam usporava na 40 kilometara na sat, objasnio je Vanja, osnivač Tesla Motors Club Croatia.

Infracrvena kamera i dodatne tri kamere u automobilu stalno snimaju cestu, a motor vozila prilagođava brzinu, izvijestio je reporter Dalibor Špadina. Prepoznaje znakove na cesti i provjerava ima li na Googleovim Kartama prijavljeno koje ograničenje brzine za tu relaciju. I on kad prepozna znak, sam spušta brzinu. Trenutačno pokazuje da je 50 kilometara na sat na ovoj relaciji. To je prepoznao iz Google Karti jer nismo još nijedan znak vidjeli otkako smo krenuli, istaknuo je Vanja.

Ako vozač svejedno namjerno vozi brže od dopuštenog, objašnjava Vanja, vozilo pušta zvuk upozorenja da se vozi preko ograničenja, znači kao da se niste vezali pojasom. Sve dok ne usporite ispod dopuštene brzine kretanja, on neće ugasiti zvučno upozorenje, kazao je Vanja.

Slika nije dostupna Žestoke rasprave na Facebooku oko Rimčevih autonomnih taksija: "Pokušati tako nešto, biti prvi u nečemu takvom u svijetu - pa ako to nije vrijedno pokušaja..."

Waymov automobil Kad vozila polude: Pogledajte kako se samovozeći taksi odmetnuo, blokirao promet i pokušao pobjeći serviserima

Brzina je među najčešćim ubojicama na cesti. Od 504 teške prometne nesreće u prva četiri mjeseca ove godine 200 ih se dogodilo zbog brzine. Poginule su 32 osobe, a 201 teško je ozlijeđena. Automatsko ograničavanje brzine u vozilu moći će se i isključiti. Ipak, automobilska industrija trenutačno jako dobro zarađuje na moćnim i brzim automobilima.

Ako se sustav može deaktivirati slobodnom voljom vozača, tada mislim da ne treba očekivati nekakav otpor. Auti moraju biti napredniji i sigurniji, oni moraju takvi postati, no s druge strane to donosi porast troškova proizvodnje, a samim time i konačne cijene za korisnika, napomenuo je prometni stručnjak Kristijan Tičak.

Za Europsku komisiju sigurnost nema cijenu pa predlažu da od sljedeće godine svi novoproizvedeni automobili imaju ugrađen ovaj sustav ograničenja brzine i računaju da će to u pet godina spasiti više od 25 tisuća života na cestama. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti