Europska komisija predložila kompromis: Automobili s unutarnjim izgaranjem mogli bi se prodavati i nakon 2035., ali pod određenim uvjetima

Nakon što je Njemačka odbila podržati prijedlog o potpunoj zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035., u Europska komisija ponudila je kompromis.

Hina | 21.03.2023. / 12:35

Automobili (Foto: Getty Images)

Europska komisija predložila je dozvolu prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem i nakon 2035. ako su na klimatski neutralna e-goriva, pokazao je dokument objavljen u utorak u koji je uvid imala britanska agencija Reuters.

Popuštajući pod njemačkim pritiskom, Komisija je sugerirala da bi takva vozila mogla biti među dopuštenima od 2035. pod uvjetom da se novim tehnološkim rješenjima onemogući njihova vožnja ako se koriste druga goriva, a ne ekološka, proizlazi iz prijedloga Komisije njemačkom ministarstvu prometa.

Ono je u ponedjeljak priopćilo da razgovori s Komisijom o planiranoj zabrani novih motora s unutarnjim izgaranjem od 2035. napreduju, no da ne može reći kada će dogovor biti postignut.

Nacrt prijedloga, u posjedu Reutersa u utorak, predlaže stvaranje nove kategorije vozila u EU-u, onih koji se kreću isključivo na CO2 neutralna goriva.

Takva vozila trebala bi sadržavati tehnologiju koja bi sprječavala vožnju ako bi se koristila drugačijim gorivima, stoji u nacrtu. To bi uključivalo sustav koji bi spriječio vozilo da se upali ako je pogonjeno na goriva koja nisu klimatski neutralna.

Time bi se proizvođačima automobila omogućilo da nastave proizvoditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035., roka koji je EU predložila za zabranu prodaje novih vozila na takav pogon.

Dužnosnik EU-a u ponedjeljak je Reutersu rekao da će bilo kakav prijedlog o registraciji automobila na e-gorivo biti napravljen tek nakon što zakon o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem bude konačno usvojen.

E-goriva se proizvode sintetiziranjem uhvaćenih emisija ugljičnog dioksida i vodika proizvedenog korištenjem električne energije, bez CO2.

Takva goriva se još ne proizvode u velikim količinama.

Studija koju je u utorak objavio Potsdamski institut za istraživanje klime pokazala je da bi svi planirani projekti e-goriva u cijelom svijetu proizveli količinu goriva koja bi bila dovoljna da u sljedećih nekoliko godina pokrije samo 10 posto njemačke potražnje za e-gorivom u zrakoplovstvu, pomorstvu i kemikalijama.

Električni automobil vs. automobil s unutarnjim sagorijevanjem, ilustracija ''Rat'' zbog motora s unutarnjim izgaranjem: EU prijedlog podijelio članice i zategnuo odnose

Podsjetimo, nakon višemjesečnih pregovora Europski parlament, Europska komisija i države članice Europske unije prošle godine pristali su na zakon koji bi od 2035. onemogućio prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

No Njemačka je ovaj mjesec u zadnji čas objavila svoje protivljenje tražeći da se nakon tog datuma dopusti prodaja novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem ako ih pokreću e-goriva.

Francuska ministrica europskih poslova odbacila je u utorak njemačko protivljenje zakonu prema kojemu bi novi automobili koji se prodaju u EU-u od 2035. morali imati nultu emisiju CO2 i rekla je da treba podržati raniji sporazum.

Trebamo se držati onoga što je dogovoreno. Ne sumnjam da će Nijemci pronaći dogovor sa svojim kolegama o tome, rekla je francuska ministrica Laurence Boone novinarima u Bruxellesu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti