Facebook sada želi znati i vaše brojeve kreditnih kartica

Čini se da Facebook nastavlja i dalje popunjavati mozaike svojih korisnika. Pošto se svi mi volimo darivati, posebice tijekom nadolazećih blagdanskih tjedana, plavi div je pokrenuo vlastitu Gift trgovinu trenutno dostupnu samo na teritoriju SAD-a putem koje korisnici mreže mogu svojim prijateljima kupovati poklone.

Zimo Zimo Ante Malenica | 29.11.2012. / 13:29

Facebook sada želi znati i vaše brojeve kreditnih kartica

Čini se da Facebook nastavlja i dalje popunjavati mozaike svojih korisnika. Pošto se svi mi volimo darivati, posebice tijekom nadolazećih blagdanskih tjedana, plavi div je ponovno pokrenuo trgovinu poklona trenutno dostupnu samo na teritoriju SAD-a.

Iako se ovo na prvi pogled čini zgodnom novinom za brojne prijatelje kojima rođendane čestitamo gotovo svakodnevno, u pozadini je zapravo riječ o još malo 'data mininga'. Naime, kako bi nešto kupili u Gift shopu, morate ostaviti broj kreditne kartice i svoju točnu adresu što je pored vašeg imena i prezimena, godine rođenja, školovanja, zaposlenja, političkog opredjeljeja, vjerske orijentacije i bračnog statusa još jedan osobni podatak koji se jednog dana bez problema može upotrijebiti za točnije ciljano oglašavanje.

Facebook naravno barem za sada neće upotrijebiti te podatke za kvalitetniju uslugu svojim klijentima, no jednog dana kada gift sustav postane popularniji i kada bude dovoljno potrebnih podataka koji se mogu ubaciti u algoritam traženja prikladne grupe korisnika za određeni proizvod, zbilja nema neke prepreke da Facebook to zbilja i učini. Osim što će tako podići stupanj monetizacije na mreži, u konačnici će veći prihodi od marketinga izravno utjecati na vrijednost dionice Facebooka koja trenutno iznosi oko 26$ što je još uvijek daleko ispod inicijalne ponude od 38$.

Očigledno je kako se nakon transformacije u dioničko društvo Facebook ozbiljno primio posla da zadovolji svoje investitore te privuče nove. Mreža koja ima preko milijardu korisnika sada ima osnovni zadatak kako njihovu aktivnost monetizirati, bez da se oni uplaše i napuste platformu na kojoj trenutno prema zadnjim istraživanja provode dnevno preko šest sati.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti