Dok mobilne kompanije razmišljaju o pametnim telefonima budućnosti i razvijaju telefone sa savitljivim ekranima koji su većini preskupi, Facebook gleda u dalju budućnost i razmišlja kakve ćemo uređaje koristiti nakon mobitela. Dugo se govorilo kako najpopularnija društvena mreža razvija vlastiti telefon, a svi pokušaji poput suradnje s HTC-om na modelu First pokazali su se debaklom, zbog čega su odustali od te ideje.

Umjesto borbe s kompanijama koje su dugo prisutne na mobilnom tržištu, Zuckerberg je odlučio resurse iskoristiti za razvoj tehnologija budućnosti tako da, kada jednom dođe do velikih promjena i nove tehnologije zamijene telefone, oni će biti spremni i dominirat će tim (hardverskim) tržištem. Naravno da nitko ne može biti 100 posto siguran koja će to biti tehnologija koja bi trebala zamijeniti uređaje bez kojih danas ne možemo zamisliti život, no Zuckerberg, kao i Tim Cook, smatra da je to proširena stvarnost u kojoj se može uživati uz pomoć AR naočala.

O naočalama s podrškom za proširenu stvarnost u Facebooku govore već neko vrijeme te bi, prema ranijim informacijama, one mogle biti na tržištu već 2022. godine. Želja je da se takve naočale ne razlikuju previše od klasičnih dioptrijskih naočala te da se osobe koje ih nose imaju osjećaj kao da nose najobičnije naočale. No za razliku od običnih naočala, u ekranu bi im se prikazivale brojne informacije – o porukama, pozivima, obavijestima s društvenih mreža, mogle bi se prikazivati i upute za navigaciju i slično.

Iz Zuckerbergove kompanije ovaj su tjedan najavili suradnju s britanskom kompanijom Plessey, jednim od rijetkih proizvođača microLED ekrana na svijetu. Umjesto preuzimanja kompanije, potpisano je partnerstvo prema kojem će Plessey s Facebookom raditi na razvoju i proizvodnji ekrana za AR naočale i druge buduće proizvode s podrškom za proširenu i virtualnu stvarnost. Također, britanska tvrtka Facebooku će dati ekskluzivno pravo na dio njezina intelektualnog vlasništva. MicroLED ekrani, naglašavaju na ZDnetu, omogućuju visok kontrast i široki kut gledanja, a u odnosu na OLED ekrane donose i puno veću svjetlinu – sve to u ekranima koji će se moći koristiti i u malim gadgetima poput naočala.

Takve ekrane karakterizira i manja potrošnja baterije pa bi se Facebookove AR naočale s microLED ekranima mogle puniti samo jednom mjesečno.