Virtualna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) imaju potencijal donijeti porast od 1,4 bilijuna funti svjetskom gospodarstvu do 2030. godine. To je glavni nalaz ocjene ekonomskog učinka koju su proveli ekonomisti PwC-a UK, a objavljena je u izvješću Seeing is Believing.
Od stvaranja novih potrošačkih iskustava do ubrzavanja razvoja proizvoda i poboljšanja sigurnosti na radnom mjestu, mnoge postojeće i nove nužne upotrebe ovih tehnologija obećavaju poticaj rasta sa sadašnjeg doprinosa BDP-u od 41,9 milijardi funti.
Tehnologije virtualne i proširene stvarnosti koristit će svim sektorima stvaranjem učinkovitijih procesa, unapređenjem usavršavanja te osiguravanjem novih načina suradnje i zajedničkog rada. Tehnologija će imati i značajan pozitivan učinak na sektore zdravstva i maloprodaje.
Tvrtke, gospodarstvo i društvo upravo su sada u ključnoj fazi usvajanja virtualne i proširene stvarnosti. Tehnologija i hardver konačno sazrijevaju, a VR i AR imaju potencijal pružiti značajan poticaj svjetskom gospodarstvu, ali i poboljšati načine na koji organizacije rade, učiniti procese bržima i učinkovitijima, učinkovitije obrazovati ljude te stvoriti nevjerojatna korisnička iskustva, ističe Jeremy Dalton, direktor odjela za virtualnu i proširenu stvarnost u PwC-u UK.
Utjecaj VR-a i AR-a na gospodarstvo diljem svijeta je različit. U SAD-u će, primjerice, poticaj gospodarstvu iznositi 484,2 milijarde funti do 2030. godine, kao rezultat virtualne i proširene stvarnosti, što predstavlja porast BDP-a od 2,83 posto. S druge strane, najveća azijska gospodarstva Kine (165,3 milijarde funti) i Japana (129,1 milijardu funti) zabilježit će drugi najveći porast BDP-a od 2,09 posto, odnosno 2,00 posto. Ni Europa ne zaostaje mnogo. Gospodarstva Finske (7 milijardi funti), Njemačke (93,4 milijarde funti) i Ujedinjenog Kraljevstva (62,5 milijardi funti) predviđaju najveće povećanje u pogledu postotka BDP-a do 2030. godine, s doprinosom od 2,64 posto, 2,46 posto te 2,44 posto.
Od ove dvije tehnologije, proširena će stvarnost i dalje osiguravati najveće koristi globalnom BDP-u do 2030. godine, čineći 985 milijardi funti od ukupno 1,4 bilijuna funti.
Gledano globalno, učinak virtualne i proširene stvarnosti na zapošljavanje tijekom sljedećeg desetljeća bit će značajan. Trenutačno virtualna i proširena stvarnost imaju učinak na manje od milijun radnih mjesta, no to će do 2030. godine narasti na 23 milijuna radnih mjesta, pri čemu će najveći učinak biti u velikim gospodarstvima kao što su Kina, SAD, Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka.
Iako će virtualna i proširena stvarnost svoj utjecaj imati na cijelo gospodarstvo, pojedini sektori dodatno će profitirati od njihova razvoja.
Tako će sektor zdravstva dati poticaj od 316 milijarde funti globalnom BDP-u do 2030. godine kroz korištenje novih tehnologija. Virtualna se stvarnost već koristi kako bi se studentima medicine osigurao veći pristup operacijskim dvoranama i omogućuje konzultantima na različitim lokacijama suradnju na daljinu i diskutiranje o budućim operativnim zahvatima.
Korištenje virtualne i proširene stvarnosti u razvoju i usavršavanju osigurat će porast globalnog BDP-a od 265,2 milijarde funti do 2030. godine kroz potporu usavršavanju kad ono nije praktično ili sigurno u realnom svijetu.
Korištenje virtualne i proširene stvarnosti u maloprodajnom i potrošačkom sektoru osigurat će povećanje globalnog BDP-a od 184,2 milijarde funti do 2030. godine. Maloprodaja će moći stvarati nova potrošačka iskustva, od virtualnih garderoba za prodavaonice odjeće do aplikacija proširene stvarnosti koje ljudima omogućuju testiranje kako bi namještaj izgledao u njihovom domu prije kupnje. Ove tehnologije pomoći će i prodavačima bolje razumjeti ponašanje kupaca kroz napredno istraživanje potrošača.
Razvoj proizvoda i usluga osigurat će porast globalnog BDP-a od 123,5 milijardi funti do 2030. godine kroz virtualnu i proširenu stvarnost. Omogućit će organizacijama suradnju i zajednički rad u virtualnom okruženju, što će uštedjeti vrijeme i novac.
Organizacije kojima je teško uvidjeti kako se virtualna i proširena stvarnost uklapaju u njihovo poslovanje moraju samo pogledati brojne postojeće i nove primjere u istraživanju. Sad je trenutak da razmisle o načinu na koji ove tehnologije mogu unaprijediti uspješnost njihova poslovanja ili riskiraju zaostajanje. Moraju gledati dalje od faze razvoja softvera i usredotočiti se na izradu rješenja za konkretne poslovne probleme – virtualna i proširena stvarnost mogu se koristiti za ubrzavanje procesa, poboljšanje sigurnosti, smanjivanje troškova ili otvaranje novih tokova prihoda. Prihvaćanje i pozitivne povratne informacije za rješenja virtualne i proširene stvarnosti uvelike će ovisiti o tome koliko su ugodna i intuitivna za korištenje, pa je stvaranje besprijekornog iskustva ključno. Počnite s malim pilot-programom kako biste vidjeli tehnologiju na djelu. Nastavite s prikupljanjem povratnih informacija kako biste usmjerili sljedeći korak, koji može biti daljnje ulaganje ili skretanje u drugom smjeru ili čak potpuno drugi smjer. Nije neuspjeh biti bolje informiran, zaključuje Dalton.