FIFA 15 - Recenzija

FIFA 15 pripada žanru nogometnih simulacija a za sezonu 2014/2015 EA Sports zadao si je poprilično puno posla. Po prvi puta u povijesti, igrači imaju sjećanja i pokazuju emocije ovisno o kontekstu utakmice.

Dino Musliu Dino Musliu | 26.09.2014. / 12:24

FIFA 15 - Recenzija

FIFA pripada žanru nogometnih simulacija, a za sezonu 2014/2015 EA Sports zadao si je poprilično puno posla. Po prvi puta u povijesti, igrači imaju sjećanja i pokazuju emocije ovisno o kontekstu utakmice.

S preko 600 novih emocionalnih reakcija, igrači sada reagiraju na ključne trenutke na terenu – loše uklizavanje, sebičnost, propuštene prilike, zadovoljstvo odnosno ne zadovoljstvo svojih suigrača, izvanredno postignute golove i slično, sve kako to rade i u stvarnom životu. No još uvijek to je samo virtualna simulacija pravog nogometa te igrači ne mogu gristi svoje suparnike (3 puta). Osim emocija ono što upada u oči je količina animacija kod svakog prekida bilo to ubacivanje iz kornera ili goal outa.

No te animacije nekom bi mogle biti iritante jer traju predugo, a nije ih moguće prekinuti.

Kako bi atmosfera bila što realnija tijekom utakmice ističu se reakcije navijača na tribinama, čije se navijanje razlikuje ne samo od kluba do kluba već i od države do države. Primjerice atmosferu koju stvaraju fanovi Redsa drugačija je od navijača Boca Juniorsa. Poseban doživljaj već smo mogli testirati i u demo verziji koju nam je donosila utakmica između Liverpoola i Man Citya te smo mogli doživjeti nevjerojatnu atmosferu uz njihovu tradicionalnu pjesmu “You'll Never Walk Alone”.

Od ostalih promjena valja spomenuti i potpuno novu umjetnu inteligenciju koja se odnosi na gameplay i taktiku. Protivničke momčadi, ovisno o rezultatu, primjenjuju različite taktike tijekom utakmice. Primjerice, mogu rasporediti sve igrače unutar svoje polovice i čekati na priliku za kontra napad, ili trošiti vrijeme raznim besmislenim dodavanjima, sve ovisno o kontekstu same utakmice.

Igrače sada na terenu krasi realističnija agilnost pokreta i kontrola lopte prilikom dodavanja, driblanja ili pucanja. Za razliku od svog prethodnika za Next Gen verzije FIFA 15 i nije toliko zabavna kada protivnik ima loptu. Driblanja i agilnost čine uzimanje lopte puno težim te zbog toga otpada težina samog gameplaya. Primjerice ako igrate protiv prijatelja koji i nije toliko dobar u nogometu možete lakoćom predriblati cijeli teren što na kraju izgleda kao da smo zaigrali ponovo neku Fifu od prije 15 godina.

Posebnu pažnju EA Sports posvetio je golmanima. Umjetna inteligencija nigdje nije bolje jasna nego kod vratara. Prvi puta vratari brane puno realnije nego u prijašnjim nastavcima sa čak više od 60 novih animacija. Lopta pri jačim udarcima ne ostaje uvijek u njihovim rukama, već vrlo su česti tzv. odbijanci gdje obrana mora reagirati u pravom trenutku. Također vratari čitaju i reagiraju različito na različite situacije. Golmani sada donose bolje odluke kada se nalaze jedan na jedan, više ne stoje tupo već se prilagođavaju smjeru te izlaze pravovremeno na loptu. Također vrlo dobro čitaju let lopte, te zavisno o situaciji različito reagiraju na razne ubačaje. Nova Fifa definitivno donosi novu razinu realizma što se tiče golmana, te je ovo ujedno jedno od najboljih noviteta koje donosi nova FIFA 15.

Preseljenjem na travnjak također uočavamo velike novitete. Ako ste pozorno pratili najave za novu Fifu, vjerojatno već znate da se tijekom utakmice teren troši. Trava više nije glatka kao na početku već se na njoj vide tragovi kopačka i uklizavanja. To se ne odnosi samo na teren već se i dresovi igrača ovisno o uklizavanju i vremenskim uvjetima prljaju. Dodana je goal line tehnologija koja je zapravo u igri samo šminka, no lijepo je vidjeti da EA Sports ulaže i u najmanje detalje čineći FIFA serijal sve bogatijim i realističnijim.

Dok je u pitanju licencirani sadržaj, Hrvati će biti razočarani jer ni u ovoj Fifi nema Hrvatske, no neki će končano doći na svoje. EA Sports donesi nam potpuno licenciranu Barclays Premier Ligu sa svih 20 službenih stadiona, više od nekoliko sati navijačkih pjesama te detaljno skeniranih lica najvažnijih igrača Barclays Premier Lige.

FIFA 15 koristi novi Ignite Engine. PC verzija Fife ove godine također dobiva next gen grafiku te će igra biti identična onoj na PS4 i XboxOne verziji. Verzija igre za stare konzole ostaje ista kao i u prethodnim nastavcima sa nekoliko manjih promjena. Kao i uvijek postavlja se vječno pitanje FIFA ili PES. Pro Evolution Soccer već nekoliko godina zaostaje za FIFA serijalom, Konami tvrdi da je njihov serijal za Next Gen konzole puno bolji nego nova Fifa, no je li zaista tako možemo saznati na upravo izašloj demo verziji.

Zaključak

EA Sports odlično je zamislilo sve novitete no izgleda da si je zadao previše posla, te da je izvedba puno teža nego su oni to zamislili. Umjetna inteligencija bilo to u kontekstu igre ili emocija radi vrlo dobro. No ono što čini emocionalne reakcije lošim su animacije igrača koji djeluju dosta ukočeno i rade brze pokrete te na kraju sve to ne djeluje prirodno. Sam gameplay više manje je isti kao i onaj od prošle godine za next gen konzole, promjena ima i to najviše se ističe agilnost i sama kontrola lopte. Također igrači do lopte dolaze puno teže i realnije, a ne uvijek kako bismo mi to htjeli. Teško je nabrojati sve novitete koje donosi nova FIFA 15 jer ih ima previše. Uz emocije, bolju umjetnu inteligenciju, izvanredne animacije golmana, romantično lepršanje kose na vjetru, FIFA 15 uveliko se razlikuje od starijih verzija Fife. Na skali od jedan do deset, Fifi dajem ocjenu 9.

9 / 10

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti