Nakon nekoliko godina razvoja, početkom prošle godine napokon su se na tržištu pojavile naočale za virtualnu stvarnost – Oculusov (odnosno Facebookov) Rift te Vive na čijem razvoju zajedno rade HTC i Valve, Samsung je još ranije predstavio Gear VR, a Google Daydream View, uređaje u koje je potrebno postaviti telefon i na taj način uživati u virtualnoj stvarnosti. Brojni tehnološki mediji i tehnološki lideri poput Marka Zuckerberga najavili su kako su virtualna i proširena stvarnost budućnost tehnologije i načina na koji ćemo za nekoliko godina (ili više) konzumirati sadržaj. No, s vremenom se interes za ovom tehnologijom ipak smanjio – cijena samih uređaja i računala koja su potrebna za njihovo pokretanje za veliki broj ljudi bila je prevelika, količina sadržaja nije bila dovoljna (niti dovoljno atraktivna), a kako je tehnologija u samim počecima, ni kvaliteta slike nije bila savršena.

Finski startup Varjo (što na finskom znači sjena) ima rješenje za sve trenutne probleme virtualne stvarnosti (rezolucija, praćenje pogleda i slično) te najavljuje kako će uređaj koji trenutno razvijaju imati "rezoluciju ljudskog oka", odnosno rezoluciju 70 puta veću u odnosu na Oculus Rift. Ova kompanija, koju je osnovao jedan od bivših zaposlenika Nokije, patentirala je tehnologiju koja oponaša način na koji se ljudsko oko prirodno ponaša kako bi se prikazala slika visoke rezolucije. Na sličan način na koji naš mozak i oči filtriraju sadržaj koji je izvan fokusa, uređaj ove kompanije koristit će tehnologiju praćenja pogleda i softver koji će, kako kažu na The Vergeu, stvoriti iluziju da uvijek gledamo u ekran visoke rezolucije, dok će sadržaj oko njega odnosno izvan našeg fokusa biti manje rezolucije.

Za prototip ovog uređaja zaslužna je ekipa kreativaca, programera i znanstvenika koji su prethodno radili na visokim pozicijama u kompanijama poput Nokije, Intela, Microsofta, Rovija i Nvidije, a kada njihove VR naočale postanu dostupne na tržištu – što se očekuje tijekom sljedeće godine – neće biti namijenjene običnim korisnicima i zabavi, već prvenstveno kompanijama koje će za njih moći platiti nekoliko tisuća dolara.

Varjo je tehnološkim novinarima s portala poput The Verga, ZDneta i drugih prikazao demo ove tehnologije i usporedio njihovu sliku sa slikom Oculus Rifta i razlika je zaista velika, što možete vidjeti na priloženim slikama (gornja slika pokazuje kako izgleda VR sadržaj s tehnologijom Varjoa, a donja pogled na isti detalj kroz Oculusov Rift).

Izvor: The Verge

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju