Jedna od industrija koju bi moderna tehnologija mogla u potpunosti promijeniti u budućnosti je automobilska industrija. Veliki broj automobilskih kompanija u svoja su vozila već implementirali naprednu tehnologiju koja povećava sigurnost vožnje i putnika – npr. Ford je ovog tjedna najavio prodaju modela koji će 'čitati' ograničenja s prometnih znakova i automatski prilagoditi brzinu, Volvo je razvio softver koji automatski aktivira kočnicu ako biciklist izađe na put automobilu (razvijaju sličnu tehnologiju koja bi aktivirala kočnice u slučaju izlijetanja životinja na cestu), Mercedes-Benz radi na sustavu koji sprječava da se automobili previše približe vozilima ispred, britanska kompanija Plessey razvija automobilsko sjedalo koje će pratiti otkucaje srca vozača pa će, u slučaju srčanog udara, računalo preuzeti kontrolu nad takvim automobilima itd.

Konačan cilj automobilskih (možda još više tehnoloških) kompanija jest razviti potpuno autonomni automobil kojim neće upravljati ljudi, već računala, a neki poput šefa Tesla Elona Muska smatraju da, u slučaju da se računala pokažu boljim vozačima od ljudi, u nekoj daljoj budućnosti postoji mogućnost donošenja zakona koji će ljudima zabraniti upravljanje vozilima jer će računala, tj. softver biti puno sigurniji vozači. Pionir na ovom tržištu je Google (iako se čini da su ga neke druge kompanije već prestigle) koji već nekoliko godina testira ovakve automobile po američkim cestama. Vjerojatno najveći strah kompanija koje razvijaju autonomne automobile jesu, naravno, prometne nesreće te je pitanje tko će odgovarati za nesreće koje skrive automobili kojima upravljaju računala.

Zbog toga se jako puno resursa ulaže u sigurnost, a Google je nedavno prijavio zanimljiv patent koji će primjenjivati u svojim automobilima bez vozača i koji bi trebao smanjiti ozlijede pješaka u slučaju udara – vanjske zračne jastuke. Ovakvi vanjski zračni jastuci bit će smješteni u braniku automobila, a bit će napravljeni od posebnog materijala (visco-elastic) koji u slučaju udarca neće brzo iskočiti poput unutarnjeg zračnog jastuka (jer bi na taj način vjerojatno odbacio pješaka i dodatno ga ozlijedio), već bi trebao samo ublažiti udarac i spriječiti teže ozlijede – naravno, sve ovisi i o brzini s kojom se automobil kreće. Inače, na vanjskim zračnim jastucima radi i Volvo, no ova kompanija ne razmišlja o postavljaju takve zaštite na branike, već na vjetrobransko staklo, na mjesto na kojem bi pješaci mogli udariti glavom.

Izvor: Yahoo

Foto: AFP