Galerija

Kada su se prvi put u javnosti pojavile informacije o suradnji Facebooka i Ray-Bana oko razvoja pametnih naočala, mnogi su komentirali kako je takav gadget vjerojatno osuđen na propast. Naime, nakon svih problema s privatnosti te društvene mreže, tko bi njihov gadget stavio na oči i omogućio im da vide sve što mi gledamo s našim očima.

Ray-Ban Stories jučer su i predstavljene, a još prije tjedan dana Facebook je brojnim novinarima podijelio primjerke za testiranje. Sa službenim predstavljanjem objavljene su i prve recenzije koje su prilično pozitivne te je dijelu novinara najveći problem činjenica što je riječ o Facebookovom gadgetu za čije je korištenje potrebno imati otvoren račun na toj mreži. Vjerojatno iz tog razloga, one se neće reklamirati kao proizvod povezan s Facebookovim brendom.

Proces dizajna i proizvodnje nadgledala je ekipa iz Ray-Bana, dok je Facebook bio zadužen za tehnologiju i softver.

Ray-Ban Stories (Foto: Ray-Ban)

Prilikom razmišljanja o dizajnu, ekipi iz Ray-Bana bilo je važno što je moguće više sakriti tehnologiju te je cilj bio napraviti naočale koje se na prvi pogled neće previše razlikovati od klasičnih sunčanih naočala. U tome su i uspjeli.

Bijela LED-ica kao obavijest o snimanju

Sva tehnološka rješenja napravljena su prilično nenametljivo, uključujući i dvije kamere smještene u gornjim kutovima naočala. Nešto slično već smo vidjeli i na naočalama Snapchata. Kvaliteta kamera čija rezolucija iznosi 5MP, naravno, nije u rangu s kamerama na jačim pametnim telefonima, no naočale ionako nisu zamišljene kao primarni fotografski alat. One će dobro doći pri snimanju nekih akcijskih scena, kada je nešto potrebno brzinski snimiti i kada su ruke zauzete. Aktiviraju se pritiskom na fizičku tipku ili posebnom glasovnom naredbom.

Interna memorija dovoljna je za oko 500 fotografija i više od 35 videozapisa u trajanju od 30 sekundi. Sav snimljeni sadržaj jednostavno se može prebaciti na smartphone i putem posebne mobilne aplikacije Facebook View urediti i podijeliti s korisnicima putem drugih mreža ili komunikacijskih platformi.

Prilikom snimanja kamere u gornjem kutu upalit će se bijela LED-ica, no i ona je malih dimenzija i prilično nenametljiva tako da mnogi neće niti biti svjesni da je kamera aktivirana. Ovo bi mogao biti veliki problem za privatnost jer bi vlasnici ovih naočala bez znanja drugih osoba mogli fotografirati i snimati videozapise.

Osim kamera, naočale dolaze i s mikrofonom i zvučnicima tako da je s njima moguće obavljati telefonske razgovore i slušati podcaste, za što ih je potrebno povezati s telefonom. Također, okvir je osjetljiv na dodir pa se dodirom na njega može pauzirati sadržaj, odnosno može se upravljati zvukom.

Ono što naočale nemaju to je podrška za proširenu stvarnost tako da staklima nećete vidjeti nikakav digitalni sadržaj , uputstva za GPS ili obavijesti s pametnih telefona. Takve bi naočale trebale biti sljedeći korak u razvoju pametnih naočala te je ovo tržište zanimljivo brojnim velikim tehnološkim kompanijama, uključujući i Appleu koji također razvija svoje AR naočale.

Ray-Ban Stories na početku će biti dostupne na šest tržišta (naravno, Hrvatska nije jedno od tih tržišta) po cijeni od 299 dolara.