Hrvate na Instagram više privlači socijalna interakcija, a Amerikance vlastita promocija

Hrvate na Instagram više privlači socijalna interakcija, a Amerikance vlastita promocija.

K.B. | 29.08.2017. / 12:36 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Između Hrvata i Amerikanaca nema velike razlike u motivima korištenja Instagramom, ali se razlikuju po ishodima odnosno zadovoljstvima korištenja tom društvenom mrežom: Hrvate na Instagram više privlači socijalna interakcija, a Amerikance vlastita promocija, objavljeno je u digitalnom izdanju međunarodnog časopisa Computers in Human Behavior, čije će se tiskano izdanje pojaviti u listopadu.

tri vijesti o kojima se priča Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha"

Uporaba Instagrama među hrvatskim studentima odražava kolektivističke tendencije, prije svega društvenu interakciju, dok korištenje Instagramom kod američkih studenata odražava individualistička nastojanja, a to su vlastita promocija i dokumentacija, kaže se u članku četiriju autora od kojih su tri s različitih američkih sveučilišta, a četvrta je Sandra Car sa Sveučilišta u Zagrebu.

Hrvati su na Facebooku ulogirani cijelo vrijeme

Istraživanje je ponudilo ispitanicima rangiranje pet zadovoljstava Instagramom: socijalna interakcija (npr. da vidite što drugi objavljuju o sebi), dokumentacija (sjećanje na posebne događaje), preusmjeravanje (izbjegavanje usamljenosti, opuštanje ili bježanje od stvarnosti), vlastita promocija (kako postati popularan) i kreativnost (pokazati svoju vještinu fotografiranja i sl.).

Istraživanje je provedeno među 293 sudionika iz Hrvatske, većinom studenta društvenih i humanističkih studija, te 404 američka studenta, među kojima 72 posto bijelaca.

U smislu učestalosti korištenja, hrvatski i američki sudionici nisu se mnogo razlikovali, s tim da američki studenti imaju prosječno 389 sljedbenika, dvostruko više od hrvatskih. S druge strane, hrvatski studenti aktivniji su na hashtagovima, tj. na uporabi ključnih riječi za temu, koje označavaju tzv. ljestvama (#).

Instagram je pokrenut 2010. godine kao aplikacija za objavljivanje fotografija i videosnimaka s mobitela. Trenutno bilježi više od 600 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika i među najpopularnijim je aplikacijama za društvene mreže. Korisnici Instagrama mogu preuzeti, uređivati ​​i odmah prenijeti fotografije visoke kvalitete.

Uporabu Instagrama karakteriziraju selfiji, fotografije s tzv. hashtagovima i brojni filtri koje korisnici mogu primijeniti za uređivanje svojih slika. Profili slavnih doprinose njegovoj popularnosti, budući da glamurozne ikone dijele osobne fotografije i videozapise svojim obožavateljima.

U Hrvatskoj postoji oko 670.000 korisnika Instagrama, što čini oko 15 posto cjelokupne hrvatske populacije. U Sjedinjenim Državama ima oko 77,5 milijuna registriranih korisnika Instagrama, tj. oko 24 posto ukupne populacije SAD-a, kaže se u istraživanju. (Hina)

Vezane vijesti