Kad se prije pet godina Oradian pojavio (i pobijedio) na konferenciji Shift u Splitu, bili su na početku svog poslovnog puta. Nudili su nešto što je u ovom dijelu Europe veoma rijetko - "core banking" usluge kroz softversko rješenje smješteno "u oblaku", a sve namijenjeno financijskim institucijama koje žele omogućiti pristup financijskim uslugama ljudima u nerazvijenim i zemljama u razvoju.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Dobar bot, loš bot, ilustracija Ako ne zaštite djecu Američki državni odvjetnici poslali oštru poruku AI kompanijama: Odgovarat ćete za svoje postupke

Ove su godine za svoj rad u Japanu nagrađeni SBI Group Awardom, što im otvara nove mogućnosti širenja u Aziji.

Uoči ovogodišnjeg Shift Moneya, fintech konferencije na kojoj će, među brojnim međunarodnim gostima biti i predstavnici Oradiana, porazgovarali smo s Antonijem Šeparovićem, CEO-om Oradiana.

Oradian je nedavno dobio nagradu SBI Group na FIN/SUM-u, najvećoj japanskoj fintech konferenciji. Možete li nam reći nešto više o nagradi?

SBI je jako velika japanska financijska korporacija koja prisutna u cijelom svijetu a prošle je godine imala dobit veću od 3 milijarde dolara, što je, predodžbe radi, gotovo 6 % cjelokupnog hrvatskog bruto domaćeg proizvoda. Oni su također jedan od glavnih sponzora FIN/SUM-a, najveće fintech konferencije u Japanu, koju redovno organiziraju Nikkei, najveća svjetska poslovna medijska kuća, i JFSA, japanska financijska regulatorna agencija. Mi smo bili pozivani prošlih godina, ali nažalost nismo bili u prilici ići. Na sreću, ove godine smo napokon otišli i, eto, odmah uspjeh. SBI nam je dodijelio njihovu nagradu, koja je jedna od glavnih na toj konferenciji, i to u konkurenciji stvarno jako uspješnih i inovativnih startupa iz cijelog svijeta. Kod samog uručivanje nagrade, Tomoyuki Nii, izvršni direktor SBI Investmenta, napomenuo je da se nadaju budućoj suradnji sa nama i partnerstvima u Aziji i Africi gdje su i oni prisutni. Gospodin Nii je i napomenuo da su zainteresirani i možebitno sudjelovati u našem sljedećem investicijskom krugu.

Oradian se u javnosti pojavio kad je prije 5 godina pobijedio na konferenciji Shift Developer (iako je osnovan 2012.). Ove godine gostujete na Shift Money. Što se promijenilo u tih 5 godina?

Ukratko - mnogo toga. Narasli smo strahovito, otvorili mnogo novih tržišta, otvorili ured na Filipinima koji su postali naše najveće tržište. Potpisali smo s mnogim novim klijentima i naše proizvode koriste, direktno ili indirektno, milijuni ljudi u cijelom svijetu. Po tim brojkama smo čak i jedna od vodećih svjetskih fintech kompanija. Također smo se preselili u veći ured u Zagrebu, sad smo u Hebrangovoj, stalno zapošljavamo mlade talente i uspješne ambiciozne ljude te im pokušavamo omogućiti možda malo drukčiju i uzbudljiviju karijeru od one koju su zamislili da mogu imati u Hrvatskoj. Jako nam je drago da smo opet na Shiftu, koji se također razvio u jedan jako uspješni hrvatski proizvod i napravit ćemo sve da surađujemo i u budućnosti.

Oradian, mlada Hrvatska tvrtka s velikim potencijalnom

Vaš sustav za podršku financijskim institucijama u mikrokreditiranju kad se pojavio bio je jedinstven proizvod na tržištu, prije svega usmjeren prema Africi i Aziji. Je li tako i danas ili su i druge tvrtke krenule vašim stopama?

Imamo dosta konkurencije na lokalnoj i globalnoj razini, ali smo uvjereni da je naš proizvod bolji i konkurentniji od drugih. Osim toga, mi ne pružamo samo našu SaaS platformu nego i cjelokupni konzalting i trening u vezi s implementacijom i rastom naših klijenata - po tome se također razlikujemo od naših konkurenata. Naš inženjerski tim u Zagrebu je brzopotezan i odlično tehnološki potkovan, a naši operateri na terenu neumorni su i posjećuju naše klijente u bilo kakvim uvjetima ne bi li im omogućili neprikosnovenu uslugu.

Zanimljivo je da u Oradianu radi međunarodni tim, ali ste smješteni prvenstveno u Zagrebu. Pa ipak, vaš sustav nije dostupan u Hrvatskoj. Zašto? Imate li kakve planove za ulazak na hrvatsko financijsko tržište?

Da, jako smo ponosni na to koliko smo talentiranih ljudi uspjeli dovesti u Zagreb – u hrvatskom uredu, osim većine Hrvata, rade ljudi iz Tajvana, Tunisa, Indije, SAD-a, Francuske i mnogih drugih zemalja te smo po tome sigurno jedna od najraznovrsnijih firmi u Hrvatskoj.

Što se tiče ulaska na hrvatsko tržište, za sada, i sa ovim proizvodima, ne. Moramo razumjeti da su naši proizvodi namijenjeni za zemlje u razvoju s ne baš razvijenom financijskom i tehnološkom infrastrukturom. U tom pogledu Hrvatska spada među razvijene zemlje gdje manje-više svaki korisnik ima pristup financijskim uslugama. Naši su klijenti na udaljenim filipinskim otocima ili u ruralnim dijelovima Nigerije, gdje dosad nijedna financijska i tech korporacija nije marila da tim korisnicima omogući pristup infrastrukturi kakva je na primjer standardna u svim zemljama Europske unije. Mi im omogućavamo da jednostavno preskoče nekoliko razvojnih faza tehnologije i pomoću cloud i mobilne tehnologije imaju iste, ili čak bolje uvjete nego etablirane financijske institucije kod nas.

Često se spominje da vaše rješenje mijenja svijet. S kakvim se sve preprekama susrećete u svom radu? Postoji li uopće prepreka ili je to tek trenutna poteškoća?

Startup život je u neku ruku vožnja vlakom smrti s puno strelovitih uspona i naglih padova, tako da prepreka ima svaki dan, a mi ih rješavamo kako dolaze dok se pokušavamo strateški pozicionirati za uspjeh. Iako smatramo da smo sada već dostigli ozbiljnu razinu što se tiče veličine firme, mi smo još uvijek ambiciozni i aktivni kao u samom početku. Među poteškoćama mogu sigurno izdvojiti ulazak na nova i daleka tržišta, gdje svakako treba mnogo takta, strpljenja i prilagođavanja taktike da se uspije.

Kakvi su vam planovi za budućnost? Neko novo rješenje ili...?

Za sada ne razvijamo potpuno nove proizvode, ali konstantno nadograđujemo naš osnovni sustav – Instafin. Dugoročno ćemo sigurno i imati novih ili novijih rješenja, ali za sada planiramo ulazak na nova, jako velika tržišta u regijama u kojima već djelujemo. I tu, kad kažemo velika, mislimo na zemlje sa desetinama i stotinama milijuna konačnih korisnika. Do onda smo si postavili cilj – sto milijuna krajnjih korisnika.