Kad Japanci nagrade – hrvatsku tvrtku: "Ovaj je posao kao vožnja vlakom smrti..."

Startup život je u neku ruku vožnja vlakom smrti s puno strelovitih uspona i naglih padova, no u Oradianu su uspješno prebrodili početne teškoće i ostvarili strelovit rast.

Martina Čizmić | 15.10.2019. / 12:44

S dodjele SBI Group Award (Foto: Oradian)

Kad se prije pet godina Oradian pojavio (i pobijedio) na konferenciji Shift u Splitu, bili su na početku svog poslovnog puta. Nudili su nešto što je u ovom dijelu Europe veoma rijetko - "core banking" usluge kroz softversko rješenje smješteno "u oblaku", a sve namijenjeno financijskim institucijama koje žele omogućiti pristup financijskim uslugama ljudima u nerazvijenim i zemljama u razvoju.

Ove su godine za svoj rad u Japanu nagrađeni SBI Group Awardom, što im otvara nove mogućnosti širenja u Aziji.

Uoči ovogodišnjeg Shift Moneya, fintech konferencije na kojoj će, među brojnim međunarodnim gostima biti i predstavnici Oradiana, porazgovarali smo s Antonijem Šeparovićem, CEO-om Oradiana.

Oradian je nedavno dobio nagradu SBI Group na FIN/SUM-u, najvećoj japanskoj fintech konferenciji. Možete li nam reći nešto više o nagradi?

SBI je jako velika japanska financijska korporacija koja prisutna u cijelom svijetu a prošle je godine imala dobit veću od 3 milijarde dolara, što je, predodžbe radi, gotovo 6 % cjelokupnog hrvatskog bruto domaćeg proizvoda. Oni su također jedan od glavnih sponzora FIN/SUM-a, najveće fintech konferencije u Japanu, koju redovno organiziraju Nikkei, najveća svjetska poslovna medijska kuća, i JFSA, japanska financijska regulatorna agencija. Mi smo bili pozivani prošlih godina, ali nažalost nismo bili u prilici ići. Na sreću, ove godine smo napokon otišli i, eto, odmah uspjeh. SBI nam je dodijelio njihovu nagradu, koja je jedna od glavnih na toj konferenciji, i to u konkurenciji stvarno jako uspješnih i inovativnih startupa iz cijelog svijeta. Kod samog uručivanje nagrade, Tomoyuki Nii, izvršni direktor SBI Investmenta, napomenuo je da se nadaju budućoj suradnji sa nama i partnerstvima u Aziji i Africi gdje su i oni prisutni. Gospodin Nii je i napomenuo da su zainteresirani i možebitno sudjelovati u našem sljedećem investicijskom krugu.

Oradian se u javnosti pojavio kad je prije 5 godina pobijedio na konferenciji Shift Developer (iako je osnovan 2012.). Ove godine gostujete na Shift Money. Što se promijenilo u tih 5 godina?

Ukratko - mnogo toga. Narasli smo strahovito, otvorili mnogo novih tržišta, otvorili ured na Filipinima koji su postali naše najveće tržište. Potpisali smo s mnogim novim klijentima i naše proizvode koriste, direktno ili indirektno, milijuni ljudi u cijelom svijetu. Po tim brojkama smo čak i jedna od vodećih svjetskih fintech kompanija. Također smo se preselili u veći ured u Zagrebu, sad smo u Hebrangovoj, stalno zapošljavamo mlade talente i uspješne ambiciozne ljude te im pokušavamo omogućiti možda malo drukčiju i uzbudljiviju karijeru od one koju su zamislili da mogu imati u Hrvatskoj. Jako nam je drago da smo opet na Shiftu, koji se također razvio u jedan jako uspješni hrvatski proizvod i napravit ćemo sve da surađujemo i u budućnosti.

Oradian, mlada Hrvatska tvrtka s velikim potencijalnom

Vaš sustav za podršku financijskim institucijama u mikrokreditiranju kad se pojavio bio je jedinstven proizvod na tržištu, prije svega usmjeren prema Africi i Aziji. Je li tako i danas ili su i druge tvrtke krenule vašim stopama?

Imamo dosta konkurencije na lokalnoj i globalnoj razini, ali smo uvjereni da je naš proizvod bolji i konkurentniji od drugih. Osim toga, mi ne pružamo samo našu SaaS platformu nego i cjelokupni konzalting i trening u vezi s implementacijom i rastom naših klijenata - po tome se također razlikujemo od naših konkurenata. Naš inženjerski tim u Zagrebu je brzopotezan i odlično tehnološki potkovan, a naši operateri na terenu neumorni su i posjećuju naše klijente u bilo kakvim uvjetima ne bi li im omogućili neprikosnovenu uslugu.

Zanimljivo je da u Oradianu radi međunarodni tim, ali ste smješteni prvenstveno u Zagrebu. Pa ipak, vaš sustav nije dostupan u Hrvatskoj. Zašto? Imate li kakve planove za ulazak na hrvatsko financijsko tržište?

Da, jako smo ponosni na to koliko smo talentiranih ljudi uspjeli dovesti u Zagreb – u hrvatskom uredu, osim većine Hrvata, rade ljudi iz Tajvana, Tunisa, Indije, SAD-a, Francuske i mnogih drugih zemalja te smo po tome sigurno jedna od najraznovrsnijih firmi u Hrvatskoj.

Što se tiče ulaska na hrvatsko tržište, za sada, i sa ovim proizvodima, ne. Moramo razumjeti da su naši proizvodi namijenjeni za zemlje u razvoju s ne baš razvijenom financijskom i tehnološkom infrastrukturom. U tom pogledu Hrvatska spada među razvijene zemlje gdje manje-više svaki korisnik ima pristup financijskim uslugama. Naši su klijenti na udaljenim filipinskim otocima ili u ruralnim dijelovima Nigerije, gdje dosad nijedna financijska i tech korporacija nije marila da tim korisnicima omogući pristup infrastrukturi kakva je na primjer standardna u svim zemljama Europske unije. Mi im omogućavamo da jednostavno preskoče nekoliko razvojnih faza tehnologije i pomoću cloud i mobilne tehnologije imaju iste, ili čak bolje uvjete nego etablirane financijske institucije kod nas.

Često se spominje da vaše rješenje mijenja svijet. S kakvim se sve preprekama susrećete u svom radu? Postoji li uopće prepreka ili je to tek trenutna poteškoća?

Startup život je u neku ruku vožnja vlakom smrti s puno strelovitih uspona i naglih padova, tako da prepreka ima svaki dan, a mi ih rješavamo kako dolaze dok se pokušavamo strateški pozicionirati za uspjeh. Iako smatramo da smo sada već dostigli ozbiljnu razinu što se tiče veličine firme, mi smo još uvijek ambiciozni i aktivni kao u samom početku. Među poteškoćama mogu sigurno izdvojiti ulazak na nova i daleka tržišta, gdje svakako treba mnogo takta, strpljenja i prilagođavanja taktike da se uspije.

Kakvi su vam planovi za budućnost? Neko novo rješenje ili...?

Za sada ne razvijamo potpuno nove proizvode, ali konstantno nadograđujemo naš osnovni sustav – Instafin. Dugoročno ćemo sigurno i imati novih ili novijih rješenja, ali za sada planiramo ulazak na nova, jako velika tržišta u regijama u kojima već djelujemo. I tu, kad kažemo velika, mislimo na zemlje sa desetinama i stotinama milijuna konačnih korisnika. Do onda smo si postavili cilj – sto milijuna krajnjih korisnika.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti