Neki tvrde da je za poslovni uspjeh najvažnija dobra ideja. Drugi pak smatraju da ideju treba znati i prodati. Kojoj god se strani priklonili, tvrtka STEMI uspjela je zahvaljujući svom Hexapodu, inovativnom šesteronožnom robotu hodaču, koji već osvaja kupce diljem Europe i Amerike, a osmišljen je tako da ga mogu sastaviti i osnovnoškolci.
Upravo je učenje kroz stvaranje jedan od glavnih aduta prvog hrvatskog edukacijskog robota, kojeg mnogi od milja zovu robotski pauk. Naime, STEMI Hexapod omogućuje stjecanje kompetencija iz robotike i inženjerstva, a dolazi u kutiji u kojoj se nalazi više od 200 dijelova koje je potrebno ispravno sastaviti kako bi Hexapod oživio.
Uz to, svaki kupac Hexapoda dobiva pristup online STEM laboratoriju s više od 150 pažljivo dizajniranih multimedijskih lekcija koje ga korak po korak vode kroz proces 3D dizajniranja robota, sklapanja i programiranja te izrade mobilne aplikacije za njegovo upravljanje.
Postoje dvije osnovne ciljne skupine našeg proizvoda. Jedna su mladi, osnovnoškolci i srednjoškolci koje želimo transformirati iz konzumenata tehnologije u stvaratelje. Tu su kupci njihovi roditelji koji svojoj djeci žele ponuditi zanimljivu i interaktivnu igračku, koja će ih u isto vrijeme pripremati za poslove budućnosti. Druga ciljna skupina su učitelji i edukatori koji žele primjenjivati najnapredniji STEM kurikulum u nastavi ili radionicama koje provode, objašnjava Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja.
Trošelj smatra kako od njihova proizvoda koristi može imati i društvo u cjelini.
Unaprjeđenje kvalitete učenja dugoročno će dovesti do većeg broja kompetentnih stručnjaka u STEM području, kroz usvajanje koncepta cjeloživotnog učenja te povećanu sposobnost ljudi da stečeno znanje primjene u praksi, ističe.
Tvrtka je već donirala hrvatskim školama više desetaka Hexapoda, a ovaj robotski učitelj na dobrom je putu da postane nezaobilazan i u američkim školama koje podučavaju STEM. U suradnji s kompanijom Milestone C iz Connecticuta, Hexapod je već ušao u pilot-projekt primjene u četiri tamošnje škole. Uz ovaj uspjeh, u STEMI-ju marljivo rade na širenju distribucijske mreže prije svega za američko, njemačko i britansko tržište. Dosad su prodali više od 1500 svojih robota, a odnedavno su Hexapod roboti kupcima iz SAD-a i Kanade dostupni i putem Amazona.
Tvrtka STEMI nastala je 2015. kao spin-off iz istoimenog programa sveučilišne Udruge Bura Znanja, nakon uspješno provedene kampanje grupnog financiranja na međunarodnoj platformi Indiegogo, na kojoj su prikupili gotovo 37 tisuća dolara. Preostala sredstva potrebna za dovršetak svog robota i njegovu komercijalizaciju ovaj start-up osigurao je kroz poziv Inovacije novoosnovanih MSP-ova u sklopu kojeg su osigurali više od 1,4 milijuna kuna.
Spomenuti poziv idealan je za tvrtke poput STEMI-ja jer potiče razvoj novoosnovanih malih i srednjih poduzeća kroz uspješno lansiranje njihovih inovativnih proizvoda i usluga s naglaskom na radikalne inovacije i znatno poboljšanje u komercijalizaciji proizvoda i usluga.
Da je prijava na ovaj poziv bila pravi korak, potvrđuje i sam Trošelj, koji smatra da poduzetnicima za veće iskorake uz razmjenu znanja i iskustava prvenstveno nedostaje kapital.
Uspješan je poduzetnik onaj koji uspije pronaći profitabilan poslovni model kojim će svojim korisnicima donositi vrijednost. Smatram da smo postigli uspjeh, no imamo još puno prostora za napredak. Da bi se do uspjeha došlo, nužno je dizanje nakon pada i učenje iz grešaka, dodaje Trošelj.