Hrvatska pametna košarica promijenit će način na koji kupujemo u trgovinama

Hrvatska kompanija PickUp Solutions razvija pametnu košaricu za kupovinu koja bi u budućnosti mogla ubrzati i pojednostaviti način kupovine u trgovinama

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.12.2017. / 12:17

Pametna košarica (Foto: PickUp Solutions) (Foto: PickUp Solutions)

Tehnologija je već uvelike promijenila način na koji živimo te, na krilima proširene i virtualne stvarnosti i IoT, u budućnosti možemo očekivati još veće i radikalnije promjene. Velike promjene naročito možemo očekivati u segmentu maloprodaje te bi se način na koji kupujemo također uskoro mogao promijeniti.

Ono što je nama naročito zanimljivo jest što će dio ovih promjena biti i jedna hrvatska kompanija – PickUp Solutions koja je nedavno ostvarila zapažen nastup na konferenciji Zagreb Connect. Više o njihovoj viziji budućnosti maloprodaje te o pametnoj košarici za kupovinu s kojom će proces kupovine biti puno lakši, jednostavniji i brži pročitajte u intervjuu s Lukom Vidom iz PickUp Solutionsa.

Možete li nam reći nešto više o vašem proizvodu i kako ste došli na ideju o njemu.

Pomalo očekivano, sve je počelo u redu na blagajni trgovine kada sam pomislio — mora postojati neko bolje rješenje od toga da čekamo u redu, vadimo stvari iz košarice, čekamo, gledamo dok se stvari skeniraju, i još malo čekamo. Rješenje bi bilo nešto što omogućuje da kupac skenira proizvode pri prolasku trgovinom, a na blagajni samo plati. Skeniranje proizvoda mora biti jednostavno za sve kupce, a umjesto da ih tjeramo da koriste nekakve strašne uređaje i aplikacije, tehnologiju bi dodali u nešto sasvim prirodno svakom kupcu — košaricu. Nakon detaljnog istraživanja tržišta, krenula je realizacija pametne košarice.

Što mislite kako će se tržište maloprodaje mijenjati i razvijati u budućnosti?

Napretkom IoT i sličnih tehnologija trgovine će postati znatno ugodnije za kupovinu, a podaci proizašli iz takvih rješenja omogućit će trgovcima da kupcu pruže još bolju ponudu. Iako neke kompanije ulažu u online prodaju, istraživanja pokazuju da kupcima kod takve prodaje namirnice nedostaje dodir i pregled proizvoda (pogotovo svježe hrane poput voća), narudžbe ne izlaze iz okvira uskog seta uobičajenih namirnica, a dostava je nov trošak koji stvar čini neisplativom za brojna mala kućanstva.

Je li vam inspiracija bila usluga koju Amazon razvija (Amazon Go) i koje su prednosti vaše usluge u odnosu na ono što bi Amazon trebao nuditi.

Amazon Go, Panasonicova pametna košarica i slična rješenja su jako zanimljivi koncepti koje ćemo za 10-15 godina možda vidjeti u široj primjeni. No takva rješenja zahtijevaju značajne promjene načina na koji trgovine funkcioniraju i opremi koju trgovine posjeduju, a financijski rizik je značajan. Naše rješenje je vrlo lako dodati postojećim trgovinama uz minimalne promjene infrastrukture i procesa te bez velikih ulaganja.

Kako je riješeno pitanje sigurnosti i krađa?

Sustav osigurava da svi proizvodi budu naplaćeni čak i u slučaju slučajno ili namjerno preskočenog proizvoda. Osnovna zaštita je na razini provjere težine kod koje naš algoritam ubrzava proces u odnosu na postojeća tržišna rješenja. Druga razina temelji se na computer vision sustavu koji nadgleda promjene u košarici te detektira upitne promjene.

Imate li neka okvirna predviđanja koliko bi iznosile uštede implementacijom ovog rješenja u trgovine – koliko bi kupci uštedjeli vremena, a koliko trgovci novca?

Pametna košarica (Foto: PickUp Solutions) (Foto: PickUp Solutions)

Na blagajni dediciranoj za korisnike pametnih košarica proces bi za kupca trebao biti i do 70% kraći. Na strani trgovca govorimo o dvoznamenkastom postotku optimizacije, no konačna brojka ovisi o konfiguraciji trgovine — broju blagajni, košarica te zaposlenika.

Koliko je komplicirana implementacija ovog rješenja na već postojeću infrastrukturu trgovina?

Naša tehnologija omogućuje da postojeće blagajne mogu procesirati sadržaj pametnih košarica uz takozvanu plug&play integraciju. S druge strane, pametne košarice se temelje na uobičajenim košaricama što trgovcu daje fleksibilnost u poslovanju. S treće strane su kupci koji pametne košarice mogu koristiti kao standardne košarice sve dok ne odluče isprobati skeniranje te preskočiti čekanje na blagajni.

Ciljate li s ovim rješenjem na internacionalna tržišta ili mislite da bi ideja pametnih košarica uskoro mogla zaživjeti i u Hrvatskoj?

Europski trgovci s malim i srednje velikim trgovinama su naše ciljano tržište, ali već i u Hrvatskoj imamo interes za našim rješenjem. Krećemo u nešto manjem opsegom u Zagrebu, a zatim ćemo krenuti prema ostalim zainteresiranim tržištima.

Kako Pickup Solutions mijenja ulogu prodavača/blagajnika?

Zaposlenici u trgovinama sudjeluju u širokom rasponu aktivnosti, a uvođenjem košarica smanjuje se samo jedna od njih. Jedan od trendova u retail industriji je minimizacija repetetivnih manualnih poslova te veća uloga savjetovanja kupca i upsellinga, što dovodi do zadovoljnijeg kupca, vlasnika i u konačnici zaposlenika.

Jeste li već bili na nekim startup natjecanjima ili Vam je ovo prvo takvo iskustvo?

Zagreb Connect nije nam prvo startup natjecanje, ali je svakako jedan koristan izazov. Osim finala Zagreb Connecta, ovih dana smo odabrani i među 6 pobjedničkih timova od 40 prijavljenih na Startup Factory Zagreb u sklopu Razvojne Agencije Zagreb. Odlično iskustvo, vrhunski mentori i kontakti, te odlična podrška. Pobjedom nam se otvorila mogućnost dodatnog proširenja tima te smo sada u potrazi za dobrim softverskim inženjerima.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti