Svima je dobro poznato u kojim se situacijama ne smije sjesti za volan. Osobe koje su pile veće količine alkohola od dopuštene, one koje su uzimale droge, određene lijekove, a jasno je kako se vožnja ne preporučuje niti vozačima koji su umorni jer je njihova koncentracija na puno nižoj razini pa često ne mogu dovoljno brzo reagirati na iznenadne situacije u prometu. Ovom popisu mogli bi dodati još jednu stavku - nemojte sjesti u automobil odmah nakon videopoziva.

Iako su mnogima sastanci putem videa puno bolji jer im mogu prisustvovati iz kuće te ne moraju gubiti vrijeme na spremanje i putovanje na posao, pokazalo se da su videopozivi iznimno zamorni, pogotovo za osobe koje imaju više sastanaka dnevno. Nedavno smo pisali o razlozima takva zamora - sudionici videorazgovora konstantno su usredotočeni na sliku na ekranu i kontakt s očima s osobama s kojima razgovaraju, što mnogima uzrokuje stres, kao što ga uzrokuje i činjenica da na ekranu stalno gledaju i svoju sliku. Također, problem je i konstantno sjedenje kako bi bili u kadru fiksno postavljene kamere, dok neverbalne znakove, koji su prirodni u razgovoru uživo, moraju dodatno naglašavati.

Sve to zamara i iscrpljuje ljude pa, kada nakon cijelog dana provedenog na online sastancima sjednu u automobil, često ne mogu biti koncentrirani i posvećeni vožnji i oprezno pratiti promet. Takve vozače često se naziva “Zoom zombijima” te, zbog manjka koncentracije i zamora, predstavljaju opasnost na cestama.

Istraživanje koje je u SAD-u provela kompanija Root Insurance pokazalo je kako je više od polovice vozača (54 posto) koji su sjeli u svoj automobil nakon videokonferencije priznalo da su imali problema s koncentracijom tijekom vožnje. Kako su se mnogi naglo prebacili u virtualni okoliš, korištenje tehnologije uvelike je porasla, kao i vrijeme provedeno za ekranima, zbog čega većina vozača rastreseno ponašanje prenosi i u svoja vozila, komentirao je rezultate istraživanja osnivač i izvršni direktor kompanije Root Insurance Alex Timm.

Rezultate istraživanja komentirao je i profesor eksperimentalne psihologije na sveučilištu u Utrechtu Stefan van der Stigchel koji je rekao kako je “pažnja ograničen resurs” te se tijekom videopoziva sva pažnja usmjerava prema ekranu te se ljudi moraju transportirati na lokaciju na kojoj nisu fizički prisutni, pri čemu moraju ignorirati sve distrakcije oko sebe. Sve to utječe na koncentraciju, a ako tu ju “potrošite” na videopozive, teže ćete se moći koncentrirati na vožnju, upozorio je.

Za sve koji nakon videopoziva ipak moraju sjesti u automobil ima savjet - nemojte odmah sjesti za volan, nego prvo napraviti neku aktivnost poput šetnje, pranja rublja i slično, kako bi se mozak odmorio i “ponovno napunio” i tek nakon toga uđite u automobil.

Izvor: Fast Company