Galerija

Mr. Bingo intrigantan je britanski umjetnik koji svojim nastupom i djelovanjem iskače iz mase. Prije svega, radi se o vrhunskom ilustratoru koji je godinama radio kao komercijalni ilustrator za različite klijente. No onda je odlučio napraviti rez i krenuti u svijet samostalno.

Poticaj za takvu odluku, u kojoj, kako sam kaže, uživa, bio je uspjeh njegove pomalo kontroverzne Kickstarter kampanje "Hate Mail". Naime, nepoznati su mu ljudi plaćali da im šalje uvredljive, unikatno ilustrirane razglednice.

Nekoliko veoma uspješnih (ali i suludih) projekata kasnije, Mr. Bingo oprostio se od svog "starog života" i krenuo zarađivati za život kao slobodni umjetnik i ilustrator.

O tome kako je svojim provokativnim kampanjama i projektima uspio "otrgnuti" se od klasičnog života i posvetiti se onome što voli raditi, govoriti će na Danima komunikacija. Na predavanju "Alternativni način kako zaraditi za život" na svoj duhovit i dinamičan način provest će sudionike kroz posljednjih 20 godina života koje je obilježio nizom uspješnih projekata i pokojim neuspješnim, poput onoga da pokuša prodati godinu dana svog prijateljstva.

Uoči njegova dolaska u Hrvatsku odlučili smo popričati s ovim intrigantnim umjetnikom i porazgovarti o njegovoj karijeri “trola”, ali i cijeloj ideji “vrijeđanja nekoga za novac”.

Započeli ste svoju karijeru kao komercijalni ilustrator, no sad radite “osobne projekte”. Nedostaje li vam vaš “stari” život?

Definitivno ne! Uživao sam raditi kao slobodni ilustrator godinama, ali onda sam pronašao nešto bolje i sad se više ne mogu vratiti. “Stari” život je uključivao sastanke, rokove, povratne informacije, kompromise i često osjećaj blagog nezadovoljstva konačnim rezultatom. Moj trenutni život je potpuna sloboda, potpuna kontrola, radim što god želim i ne moram raditi s ljudima.

Mr. Bingo (Foto: PR) (Foto: PR)

The Guardian vas je nazvao “trolom za najam” (troll for hire). Kako netko postane “trol za najam”?

Općenito govoreći, mislili su na samoiniciran projekt koji sam nazvao “Hate Mail”, a koji je obuhvaćao da uvjerim javnost da i plate kako bi im slao uvredljive razglednice. Točnije, odnosi se na vrijeme kad sam pokrenuo Kickstarter kampanju 2015. godine i jedna od nagrada je bila “Troll package”. Dakle, ljudi su mi platili kako bih ih “trolao” na internetu tjedan dana. Zapravo se radilo o mnogo teškog rada, jer se trebalo prisjetiti “trolati” sve te ljudi svaki dan, a to oduzima toliko vremena!

Zašto ljudi vole trolove? Zašto žele da ih se vrijeđa?

Ljudi ne vole trolove. Ali iz nekog razloga stvarno, stvarno žele da ih ja zlostavljam. Mislim da je to jer sam ponudio nešto drugačije, potpuno personaliziran dio umjetnosti u pošti. Činjenica da je uvredljivo, čini se, nije odbila ljude, već su u tome uživali. Ponavljam, mislim da je razlog što je originalno i drugačije. Većina pošte je dosadna, tako da je mogućnost da kupite dio umjetnosti na razglednici veoma privlačna ljudima.

“Trolove” obično vežemo uz internet. Koliku je ulogu igrala tehnologija u vašem uspjehu?

Ogromnu ulogu. Doslovno ne bih imao karijeru bez nje. Tijekom proteklih devet godina, polako ali sustavno, izgradio sam grupu pratitelja na društvenim mrežama i sad su ti pratitelji ljudi koji kupuju moje stvari i omogućuju mi da živim, a da ne moram raditi za klijente ili imati posao.

Veoma ste aktivni na Twitteru i Instagramu. Susrećete li se tamo s “internetskim trolovima” ili su vaši pratitelji “pristojni ljudi”? Jeste li ikad bili suspendirani zbog neke objave?

Dobivam mnogo sranja od mojih pratitelja, ali sve u šali, ne misle ništa od toga u zloj namjeri. Takav je odnos koji imam s njima - prijateljsko bockanje. Ja sam drzak umjetnik pa su i moji pratitelji veoma drski samnom na internetu. Imam veoma visok prag tolerancije tako da je gotovo nemoguće uvrijediti me. Ne, nikad me nisu suspendirali. Mislim da su mi jedino uklonili fotografiju slagalice na kojoj je gola žena iz 1967. Bila su prikazane grudi, što je u suprotnosti s Instagramovim pravilima (čak i ako su na slagalici iz 1960-ih).

Koristili ste Kickstarter kako biste financirali svoju knjigu. Je li crowdsourcing rješenje za mlade umjetnike bez novca, ali koji žele stvarati ponešto drugačiju umjetnost?

Nije jedino rješenje, ali ako znate kako to dobro napraviti, može biti zaista koristan alat. Za mene je savršen jer već imam pristojnu vojsku obožavatelja (više nego što sam mislio!) koji su spremni skočiti na ideju kao što je ova. Mislim da bi bilo mnogo teže, da nisam prvo godinama gradio vjerne obožavatelje.

Među svim vašim projektima, koji biste izdvojili kao najuspješniji, a koji je bio potpuna propast? I koji vam je najdraži?

Najuspješniji je Hate Mail. Potpuna propast - pa nikad zapravo nisam imao ništa što je bila potpuna propast, ali jednom sam izbacio sliku na kojoj je malo pile s velikim ljudskim penisom i to se slabo prodavalo. Sad je rasprodano, ali trebalo je mnogo godina!
Najdraži projekt - trenutno je to moj Adventski kalendar za 2017. Zaista sam uživao u tom projektu. Postao je veoma osoban na kraju i zapravo se oblikovao kako sam ga radio, pa je na kraju ispao još posebniji nego što sam zamislio.

Postoji li neki projekt koji biste voljeli napraviti, ali ne možete (bez obzira na razlog)?

Imati djevojku. Ne uspijevam u tome jer uporno, greškom, svoj život posvećujem umjetnosti.

Dolazite u Hrvatsku ovog proljeća. O čemu ćete govoriti? I zašto bi bilo tko došao i slušao o čemu govorite?

Klijentima, razglednicama, crtežima, društvenim mrežama, repanju, Kickstarteru, umjetnosti, novcu, ljudima i životu. Trebali bi doći jer će biti (nadam se) inspirirani, entuzijastični ili zabavljeni (ili možda sva tri!).

Mr. Bingo (Foto: PR) (Foto: PR)