Usprkos porastu popularnosti manjih, prenosivih uređaja, dimenzije televizora postaju sve veće - i nema nagovještaja da će se smanjivati.

Prema istraživanju koje je u Europi provela tvrtka Sony u okviru izvještaja „Evolucija dnevne sobe“, više od trećine ljudi (35 posto) sada želi TV koji ima više od 55 inča, a njih 16 posto želi TV koji ima više od 65 inča, kao što je novi XG95 TV.

Posljednjih nekoliko godina porasla je popularnost televizora s velikim brojem inča i u zemljama Adriatic regije.

Prema podacima iz ovog istraživanja, samo 30,7 posto ispitanika iz zemalja Adriatic regije 2016. godine željelo je TV od 55 inča i više, dok je prošle godine taj postotak porastao na 50 posto, ističu u Sonyju.

Želja za velikim TV setom je najveća u Francuskoj, gdje više od četvrtine ispitanih (26 posto) tvrdi da bi njihov izbor bio televizor od 65 inča, a veće televizore također cijene i u Belgiji, gdje jedan od pet ispitanika preferira televizore koji imaju više od 65 inča.

Novinarka Zima uz televizor Sony Bravia XG 95 u Budimpešti (Foto: Zimo)

Imati veliki televizor je toliko važno da ga jedan od deset ispitanika smatra ključnim statusnim simbolom. Čak više od pametnih telefona i tableta (7 posto), dizajnerske odjeće (7 posto) ili skupih satova (6 posto). Skoro polovina (48 posto) ispitanika želi veći TV od onog koji trenutno posjeduje.

Od europskih zemalja koje su obuhvaćene istraživanjem, Talijani imaju najveću potrebu za unapređenjem, 57 posto ispitanika želi veći TV. Oni su također najviše skloni tome da precjenjuju svoj prostor, pa tako 18 posto onih koji su kupili TV priznaju da je on prevelik za njihov prostor, a isto vrijedi i za ispitanike iz Velike Britanije.

Iako se obično smatra da su muškarci opsjednuti veličinom, veliki televizori su također važni i ženama, a prema istraživanju 43 posto njih želi veći televizor. Usprkos tome, muškarci su definitivno skloniji filozofiji „veće je bolje“, pošto 10 posto njih želi nešto veće nego što posjeduju.

S obzirom na to da je tehnologija omogućavala sve više načina i mjesta za gledanje televizije, gledatelji su sve više cijenili kvalitetu koji pruža gledanje na većem ekranu od onog na manjem – a veliki postotak njih, čak 80 posto ispitanika i dalje biraju TV kao mjesto za najbolje iskustvo gledanja. Razlozi za to su ugodnije gledanje (72 posto), bolja kvaliteta gledanja (60 posto) i to što izgleda impresivno u kući (18 posto).

Vodeća britanska TV psihologinja Emma Kenny objašnjava zašto ljudi više vole velike televizore i doživljavaju ih kao statusni simbol.

Svidjelo nam se to ili ne, posjedovanje stvari povezujemo sa znakom uspjeha. Tržište za velike televizore je poraslo, i to ga je učinilo konkurentnim okruženjem. Ako želite da vaš dom bude moderan, a vaš životni stil izgleda uspješno, onda statusni simboli jesu važni. Ovaj sustav vjerovanja ‘veće je bolje’ nigdje nije bio tako istaknut, kao u svijetu televizora. Dnevne sobe se pretvaraju u kućna kina, što čini iskustvo gledanja boljim nego što je ikada bilo. Dok je za mnoge od nas posjedovanje sezonske karte za gledanje omiljenog nogometnog tima nedostižno, ipak se možete osjećati kao da ste na utakmici kada imate veliki, kvalitetan TV ekran ispred sebe, istaknula je Kenny.

Iako ovo može ukazivati na povećanje ega, drugi mogući razlog je taj što je gledanje televizije često zajedničko iskustvo. Za razliku od vrlo skupog sata, ili automobila, koji su u vlasništvu jedne osobe, televizija je nešto od čega svako, tko živi u kući ili tu kuću posjećuje, ima koristi. Dakle, dok se s jedne strane može smatrati razmetanjem, ona može imati i određene altruistične elemente. Zbog toga zajednička karakteristika gledanja sporta na televiziji može uključiti pozivanje prijatelja i obitelji, omogućujući onima do kojih vam je stalo korist od vašeg izbora tehnologije, smatra Emma Kenny.