Iako je većina hrvatske IT industrije smještena u velikim gradovima poput Zagreba, Splita i Osijeka, s velikim uspjehom mogu se pohvaliti i kompanije sa sjedištima u manjim mjestima. Za Infobip iz Vodnjana i Rimac Automobile teško da netko nije čuo, a velike stvari rade se i u – Virovitici. U tom gradu 2012. osnovana je kompanija Factory (originalno nazvana Plava tvornica) koja je sa svojim IT rješenjima privukla veliki broj hrvatskih i međunarodnih klijenata.
S rastom tvrtke i konstantnom potrebom za novim zaposlenicima, prije tri godine otvorili su i ured u Osijeku, dok je broj zaposlenih s 26 prošle godine porastao na 41 ove godine, uz 5 praktikanata koji u Factoryju stječu dragocjeno iskustvo. Kao i za ostale IT kompanije, pronalazak nove i kvalitetne radne snage priličan je izazov, no kažu kako dobivaju sve više prijava za posao i to ne samo iz Slavonije, već iz svih krajeva Hrvatske. Novim zaposlenicima koji se dosele u Viroviticu ili Osijek maksimalno izlaze u susret pa im za preseljenje daju novčanu naknadu i pomažu pri pronalasku stana za najam u novoj sredini.
Također, tijekom cijele godine Factory je otvoren za prakse studenata, a od prošlogodišnje 24 praske, 7 studenata nastavilo je suradnju putem studentskih ugovora, dok je 3 dobilo ugovor o radu. Interes za praksu ne dolazi samo iz Lijepe Naše pa su tako ljetne mjesece u Factoryju provela i dva studenta iz SAD-a.
Digitalizacija poslovnih procesa
"Naša glavna djelatnost je razvoj digitalnih proizvoda i digitalizacija poslovnih procesa kroz mobilne i web aplikacije s naglaskom da želimo biti partneri našem klijentu i davati mu ideje kako svoju aplikaciju može iz mjeseca u mjesec unaprjeđivati", objasnila je u razgovoru za Zimo Ana Musa, voditeljica marketinga u Factoryju. Od osnutka do danas uspješno su odradili preko 150 projekata, a osim suradnje s brojnim hrvatskim tvrtkama, najviše surađuju s klijentima iz Kuvajta, Njemačke, Velike Britanije i SAD-a. Njihove aplikacije mjesečno koriste stotine tisuća ljudi diljem svijeta, a naročito su ponosni na suradnju s najvećom kuvajtskom e-trgovinom Taw9eel za koju konstantno razvijaju nove opcije zahvaljujući kojima su postali "lideri koji postavljaju trendove" na tržištu.
Kompanija je podijeljena na timove – u mobilnom timu nalaze se developeri za Android i iOS, zatim 3 tima za web development koji su zaduženi za razvoj custom rješenja, Magento tim koji razvija projekte za ecommerce te Pimcore tim.
Pimcore – platforma za digitalizaciju poslovanja
Praksa u Factoryju (Foto: Factory)
"Pimcore je nova platforma koju smo uveli početkom 2019.godine, a već sada imamo tim koji radi na 10 aktivnih projekta za klijente iz Njemačke", naglasila je Musa. Riječ je o platformi koja je zamišljena kao rješenje za sve potrebe jedne organizacije i služi za povezivanje velike količine podataka u jedno, centralizirano mjesto te njihovo jednostavno pronalaženje.
"Sastoji se od 6 glavnih komponenti koje se razvijaju ovisno o potrebama organizacije, možete koristiti sve, kombinirati njih više, a možemo razviti i samo jednu koja je prilagođena pojedinačnom poduzeću. Idealno je rješenje za tvrtke koje koriste određene CRM, ERP ili SAP sustave te žele povećati web prisutnost, digitalizaciju i objediniti podatke", objasnila je prednosti te platforme Musa. Dodala je kako Pimcore nudi digitalizaciju u pravom smislu te riječi: "Pronađi informaciju u par klikova, promijeni ju na svom web sjedištu i omogući korisnicima sve najnovije informacije bez da ovisiš o IT tvrtki koja ti je razvila web sjedište".
Koliko Pimcore može olakšati poslovanje i upravljanje podacima objasnila je na primjeru centra za strane jezike i edukacije Berlitz koji je prisutan u više od 70 država diljem svijeta, a svoj rad prezentiraju na 16 različitih internetskih stranica. Za lakše upravljanje velikom količinom podataka iz različitih izvora, Pimcorova komponenta Master Data Management je uvelike pomogla organizaciji i strukturiranju istih. Uz pomoć Web Content Managementa i Digital Asset Managementa, Berlitz uspjeva održavati 16 različitih web stranica te u par klikova izmijeniti cijeli izgled stranice i prilagoditi stranicu za nadolazeće promocije i akcije koje nude.
Kao još jedan uspješan primjer korištenja te platforme Musa je navela i Intersport koji je uz pomoć Pimcorove komponente Customer Data Platform povezao 3 milijuna profila kupaca gdje prodavač u svakoj trgovini ima sve potrebne informacije o kupcu kroz par klikova što mu pomaže kod same prodaje.
Ukoliko je kompanijama potrebna i eCommerce komponenta, Pimcore nudi svoj eCommerce framework koji može kombinirati sa svakom od spomenutih komponenti koje Pimcore nudi i povezati sve odjele organizacije, od tima za online marketing do tima za eCommerce.
Nagrade
Zadovoljni klijenti najveća su nagrada za jednu kompaniju, a u Factoryju naročito ističu činjenicu što su, prema platformi Clutch.com, proglašeni jednom od vodećih IT kompanija u Hrvatskoj te među 500 najboljih development kompanija na svijetu. Posebno su ponosni na to priznanje jer Clutch pravi liste na kojima rangira sve kompanije na svijetu na temelju podataka koje dobivaju od njihovih klijenata, što ukazuje na veliko zadovoljstvo klijenata Factoryja.
"Osim Clutcha, dobili smo priznanja od Design Rush.com, Top Software Company.co nas je odabrao kao najbolju software development tvrtku te smo s projektom danasradim.hr izabrani u top 5 najboljih web stranica u Hrvatskoj (kategorija Best Website) na Danima komunikacije u Rovinju", istaknula je ostale nagrade Ana Musa.
Što se budućnosti tiče, Factory želi postati prvi Pimcore partner u Hrvatskoj, a namjeravaju nastaviti dalje s konstantnim zapošljavanjem i povećanjem kvalitete rada i zadovoljstva zaposlenika, kao i povećanja broja radionica s kojima žele stečeno znanje podijeliti sa zajednicom.