"Krećemo se unaprijed, otvaramo nova vrata, radimo nove stvari, zato što smo znatiželjni i znatiželja nas vodi novim putevima." Ovim citatom uspoređujem Walta Disneya i mladog inovatora Matiju Špesa koji je početkom mjeseca plasirao svoju aplikaciju Rank Star na Google Play i App Store. Aplikacija nudi rješenje za pretragu restorana, caffe barova i svih ostalih djelatnosti ne samo u Hrvatskoj, već u cijelom svijetu uz jednostavan pristup - preporuku. Iako se vlasnik ove aplikacije može pohvaliti korisnicima čak i na kineskom tržištu, mi smo imali nekoliko pitanja o samoj organizaciji, konceptu te viziju aplikacije koja bilježi nagli trend rasta.
Ovim rješenjem postajete stručnjakom u prodaji. Što vas je navelo da definirate koncept?
Dugogodišnji rad s ljudima u turizmu, ugostiteljstvu i prodaji te konstantno pitanju - "A što vi preporučujete?". A to je pitanje koje se postavlja i u svakodnevnom životu. Djevojka zatrudni pa pita prijateljice koje imaju iskustva: "Kojeg ginekologa bi mi preporučile?"; Čovjek kupi prvi auto i na jesen mora promijeniti gume pa pita prijatelje: "Koji je najbolji vulkanizer?". I tako na svim područjima - kafići, hoteli, dućani, itd.
Preporukom/sugestijom razvija se novi model pristupa traženim informacijama no koje su prednosti Rank Stara u odnosu na konkurenciju ( Facebook rating, plaćeni oglasi, itd.)?
Brzina, efektnost, konkretnost, preglednost i jednostavnost. Potrebno je 25 sekundi da provjerite, recimo, koji se kafići u Međimurju najviše preporučuju.
Kako financirate svoj start up?
Za sad samo preko investicija i ako specificiramo - u Silicijskoj Dolini su takvi ulagači poznatiji kao "Angel Investors". Investitori koji ulažu u dosta ranoj fazi. U našem slučaju su to rukometaši - Ivano Balić, Zlatko Horvat, Mirko Alilović, David Špiler, Bojan Skoko i drugi.
Uz standardne analize koje informacije o tržištu namjeravate nuditi?
Držat ćemo se preporuka i koncepta koga se najviše preporučuje. Preporuka je naš temelj, no činjenica je da ona ima priličnu širinu i tu dobivamo puno prostora za razvoj koncepta. Uostalom, samo tržište će dati mnoge odgovore u kojem smjeru razvijati i prilagođavati proizvod.
Uz dosadašnje postignuće, koja je vizija poslovanja u narednoj godini?
Otvaranje razvojnog centra u Hrvatskoj, te širenje na Američko tržište.
Samoinicijativnim doprinosom reklamiranju Rank Stara privukli ste velik broj korisnika. Kako se pokrenuo lančani efekt korištenja aplikacije?
Naše (potencijalno) ciljano tržište su korisnici društvenih mreža i teško je zamisliti da netko koristi Rank-Star, a da prije nije koristio Facebook, Foursquare.... Tu smo počeli, a nakon toga ljudi su sami počeli širit svoje preporuke (rankinge) na društvenim mrežama.
Zašto ste poslovanje registrirali u San Franciscu?
Prije ili kasnije svaka IT tvrtka s dobrom idejom treba velik kapital (pričamo o investicijama od nekoliko milijuna dolara). Kod nas još jednostavno ne postoji "kultura" ulaganja takvih iznosa u internet tvrtke, bez obzira na to koliko je ideja dobra, dok je tamo to uobičajena stvar. Ista stvar je s dobrim programerima i developerima mobilnih aplikacija. To je bila dugoročna odluka.
Koliko zaposlenih imate do sada i kakvi su vam planovi po tom pitanju?
Sveukupno 16. Od toga 7 koji su od početka s nama, te oko 9 vanjskih suradnika. To je otprilike brojka s kojom će firma i dalje raspolagati. Kad bude potrebe - broj će se, naravno, povećati.
Razlika u proizvodima današnjice po inovativnosti razlikuje se u detaljima. Jedna karakteristika dovoljna je da aplikacija bude izražena na tržištu. Secret sauce Rank Stara je energija koja je u svima nama, podsvijesna ideja koju smo nekim djelićem sekunde registrirali u sebi. Matija Špes primjer je proaktivnosti, upornosti i strpljivosti. Vrijeme u kojem živimo ide na ruku ovim primjerima razvoja mobilnih aplikacija. S uzbuđenjem očekujemo rezultate.
Preuzmite i preporučite, definirajte besplatno tko je najbolji u gradu.
![]() |
![]() |
Izvor: Rank Star