Prijevare putem SMS poruka nisu ništa nova, no svejedno određen broj ljudi nasjedne na njih. Obično su to SMS poruke u kojima se obaviještava "primatelja" o nekom paketu koji im nije bilo moguće isporučiti zbog različitih razloga. U poruci je i poveznica na koju bi primatelj trebao kliknuti, ostaviti svoje podatke i paket će potom biti isporučen.
No, umjesto paketa, "primatelj poruke" ostaje bez novca.
Takva se prijevara i ovih dana širi SMS porukama, u kojima je kao pošiljatelj navedena Hrvatska pošta. Stoga su iz HP-a odlučili obavijestiti i savjetovati javnost, što učiniti ako prime takvu poruku.
SMS porukama širi se lažna obavijest koja poziva primatelja poruke na ažuriranje podataka o paketu putem poveznice. U pitanju je lažno predstavljanje uime Hrvatske pošte te pozivamo sve koji su primili sumnjivu poruku da je ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj jer riskiraju krađu novčanih sredstava, ističu iz Pošte.
Napominju kako se lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se osporila valjanost poruke.
Službene obavijesti Hrvatske pošte sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka - https://posiljka.posta.hr/. Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja, ističu iz Pošte.
Dodaju kako je plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.
Hrvatska pošta od korisnika SMS-om nikada neće tražiti dodatno plaćanje, naglašavaju iz Pošte.
Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci, dodaju na kraju.