Izdići se među tisućama sličnih webova nije laka zadaća, ali trud se brzo isplati

Webovi koji privlače posjetitelje uvijek imaju nešto posebno, no što je to posebno i kako ga dohvatiti

Saša Fišter sasa@zimo.co | 06.03.2013. / 18:50

Izdići se među tisućama sličnih webova nije laka zadaća, ali trud se brzo isplati

Webovi koji privlače posjetitelje uvijek imaju nešto posebno, no što je to posebno i kako ga dohvatiti? Iskon je došao do rješenja i zahvaljujući tome osvojio prestižnu nagradu VIDI WEB TOP 100 u konkurenciji od nekoliko tisuća webova. Ono što je još važnije, Iskonu se taj ulog vraća na jasan način, povećanim brojem korisnika i boljom prodajom usluge.

Kojim su postupkom došli do svoje čarobne formule, to od njih vjerojatno nećemo do kraja saznati, no moglo bi izgledati slično slično kao i zasjedanje Stručnog vijeća VIDI WEB TOP 100, koje ponekad nalikuje na vijeće mudraca, koje je u startu vrlo pluralističko i dinamično, puno razmjena mišljenja i suprotstavljenih stavova, dok s napredovanjem rasprava biva sve mirnija istovremeno s naziranjem i kristaliziranjem prepoznatih trendova.

U pet koraka do dobrog weba

Kako se web više ne radi zbog našeg cool imagea već prvenstveno zbog korisnika, posjetitelja koji dolaze na web, sve mora biti usmjereno prema njima. Zbog njih se razvija tehnologija, prilagođava sadržaj, dizajnira web, kako bi broj posjeta, vrijeme ostanka na stranicama, a na kraju i narudžba proizvoda ili povratna informacija bili što veći i brojniji.

naslovnica

Pet glavnih smjernica za dobar web

  1. Relevantan, interaktivan te zabavan sadržaj.
  2. Korisnik mora doživjeti pozitivno iskustvo (user interface je vrlo važan).
  3. Stranica mora biti inovativna (Woow! faktor je vrlo poželjan) i redovito obnavljana.
  4. Mora biti brz i siguran (naročito ako podržava novčane transakcije).
  5. Dostupnost i višeplatformnost.

Prema Stručnom vijeću natječaja VIDI WEB TOP 100 jedan od najbitnijih kriterija koji web stranica mora zadovoljiti relevantan i interaktivan sadržaj, a uz to još i zabavan. Korisnik kad dođe na stranicu mora naići na sadržaj koji je za njega relevantan. Dakle, ciljani web za ciljanu publiku, sa sadržajem koji će zadovoljiti upravo njihovu želju i interes.

Za redizajn weba Iskonovcima je trebalo svega 4-5 mjeseci

Kad god je to primjereno, sadržaj moja biti i zabavan. Animacije, multimedija, sve što će korisniku posjet učiniti zabavnim, no istovremeno ne napornim. To će zadržati korisnika na stranici, a ujedno i oraspoložiti. Zadovoljan će korisnik zauzvrat dijeliti sadržaj preko društvenih mreža te povećati broj korisnika i širiti dobar glas o web stranici. Zbog toga web neizostavno mora imati i mogućnost feedbacka, putem e-maila, narudžbe, komentare te povezivanje s društvenim mrežama i dijeljenje sadržaja.

1

Uži tim koji je radio na redizajnu Iskonovih web stranica: Lovorka Prtenjak, Boris Hainš, Sunja Mutak i Ivan Runje

Pozitivno korisničko iskustvo i user interface ne govori samo više o dizajnu (koji je i dalje bitan) već i ergonomiji web stranice, koja se odnosi na jednostavnost, efektivnost i ispunjavanje svrhe. Stranica mora imati svoj usability, tj. funkcionalnost prilagođenu i usmjerenu na korisnika, uključujući sigurnost, diskreciju i njegov komfor pri korištenju.

Osim toga, vrlo je važna inovativnost i redovitost. Inovativnost je naročito bitna za mobilne i web aplikacije, koje izazivaju oduševljavajući „Wow!“ faktor.

Sigurnost i brzina vrlo su važne, naročito zbog toga jer se sve više novčanih transakcija događa preko weba koji postaje mjesto realizacije trgovine. Ostavljati vlastite podatke na web siteu kojem posjetitelj ne vjeruje, za njega je nepremostiva prepreka. Jednostavnost korištenja web stranice je nešto što će korisnici znati cijeniti, kao i brzinu prikaza sadržaja. Naime, statistike kažu da će 40% korisnika napustiti stranicu ukoliko se ona učitava duže od 3 sekunde.

Dostupnost sitea te primjena novih tehnologija i dobra informacijska arhitektura, peta je smjernica koja određuje dobar web. Danas site mora biti dostupan u svako doba i na svim platformama, jer tu više ne govorimo o „razmaženosti korisnika“, već o potrebi i o mijenjanju informatičkog krajolika kojeg nastanjuju novi uređaji.

Kako je Iskon dobio nagradu VIDI WEB TOP 100

Lovorka Prtenjak, Web urednik i copywriter, Iskon


Koji je bio glavni razlog uvođenja promjena?


Uvođenje usluga digitalne televizije na području cijele Hrvatske bio je direktan povod uvođenju promjena. Trebalo je kvalitetno osmisliti pregled novih ponuda u dvjema različitim zonama dostupnosti. To je istovremeno bila prilika za maksimalno pojednostavljenje snalaženja na web stranicama. Namjera nam je bila olakšati korisnicima odabir usluga koje im trebaju, informacije učiniti lakše dostupnim i istovremeno osvježiti stranice novim funkcionalnostima i privlačnim dizajnom.

S obzirom na trendove i navike današnjih korisnika da sve više pristupaju web stranicama s mobilnih uređaja odlučili smo se prilagoditi i u tom smislu. Tako Iskonove nove web stranice spadaju u kategoriju tzv. responsive webova, točnije verziju “adaptive”. To znači da je primijenjen dizajn koji se bazira na primjerenoj navigaciji i oblikovanju blokova sadržaja čiji se raspored prilagođava rezoluciji ekrana na kojem se stranice gledaju.

Nove stranice su također povezane i s neizostavnim društvenim mrežama Facebookom i Twitterom što im daje još jednu dodanu vrijednost. I na kraju, jedan od razloga za redizajn proizašao je iz potrebe da se kreira jedno polazno mjesto za sve Iskonove web stranice i korisničke servise: Iskon.TV, Iskon. JUMBO, Iskon.Fantasy LIGU PRVAKA, Moj Iskon te Iskon Webmail što smo također redizajnom postigli.


Kako izgleda tijek promjene jedne korporativne web stranice?


Prva faza sastojala se od razumijevanja novih potreba, ne mislim tu samo na poslovne procese u Iskonu nego i korisničko iskustvo prilikom surfanja Iskonovim stanicama. Radili smo detaljnu analizu postojećeg weba, najviše način na koji su informacije prezentirane te kakva je struktura sadržaja.

Definirali su se elementi koje je trebalo poboljšati bilo da je riječ o onima koji su vidljivi na samim stranicama, ali i onima koji se „vrte“ u pozadini koji su dio sustava i procesa o kojima smo morali voditi računa prilikom redizajna. Nakon osmišljavanja novog koncepta web stranica slijedila je potraga za adekvatnim rješenjima, prikupljanje ponuda i odabir poslovnih partnera. Tada se pristupilo i samoj realizaciji. Tijekom realizacije koncept se dodatno poboljšavao, a rezultat je ono što danas vidimo na iskon.hr.


Tko je sve bio uključen u izradu web stranice, koliko timova?


Na projektu redizajna web stranica uključujući i servise online prijave i provjere dostupnosti sudjelovalo je svega nekoliko kolega iz raznih odjela unutar Iskona: IT, odjel za Upravljanje proizvodima i procesima i Marketing.


Koliko ste koristili vlastitih snaga, a koliko outsorcinga?


Dobar dio posla odrađen je unutar samog Iskona. Za većinu ideja koje su uvedene zaslužni su sami Iskonovci i dijelom je riješen internim resursima: definiranje prodajno-korporativnog koncepta web stranice, unaprjeđenje servisa provjere dostupnosti, značajno poboljšanje online prijave. Koristili smo i usluge kvalitetnih i stručnih vanjskih tvrtki: Netgen web develop i Fatdux - web dizajn i UX. Odlično smo surađivali što je od vrlo velike važnosti.


Koliko je trajao proces promjene?


Od pokretanja ideje za redizajnom weba i online prijave do njegove realizacije trebalo je svega 4-5 mjeseci.


Jeste li radili neka istraživanja trendova i želja svojih korisnika prije uvođenja promjena na web stranicu?


Napravili smo istraživanje trendova vezanih uz korištenje weba. Analizirali smo navike korištenja, broj posjeta stranici, vrijeme zadržavanja, relevantan sadržaj, mjesta i razloge odustajanja. To nas je na primjer dovelo do zaključka o nužnosti smanjenja broja koraka prilikom online prijave, pa je broj koraka potrebnih za prijavu smanjen s 10 na svega 3, pri čemu nismo smanjili broj informacija koje treba prikupiti.


Kakav je respons vaših klijenata na web stranicu nakon promjene? Je li trebalo vremena da se posjetitelji naviknu na novu stranicu. Je li bilo negativnih oscilacija broja posjeta u početku?


Iskon.Slagalica posjetiteljima osigurava jednostavan izbor usluga intuitivnim „gadgetom“ s kojim se napredni webovi uvijek ističu od ostalih

Rekla bih odličan. Sama promjena staro na novo nije se uopće statistički osjetila što nas je ugodno iznenadilo. Nove stranice nude puno bolje korisničko iskustvo od prethodnih. Posebno za one kojima web služi za informiranje pri odabiru naših usluga. Jedna od novih funkcionalnosti na webu je Iskon.Slagalica koja korisnicima pomaže da sami na jednostavan način odaberu svoju najbolju kombinaciju usluga koje im nudimo. Zatim, jednostavnija prijava za krajnjeg korisnika za nas znači manji broj odustajanja zbog kompleksnosti ili nejasnoća.

Zbog toga smo pojednostavljivali i same procese unutar Iskona. Sve to rezultiralo je većim brojem online prijava što je najbolja potvrda da su web stranice prihvaćene od strane korisnika zbog kojih sve to i radimo. Struktura web stranica je sada puno “plića”, a jednako su dobre i pregledne kako za desktop rezoluciju tako i za tablete. Upravo radimo na prilagođavanju web stranica za smartphone pa možemo najaviti da će i to uskoro biti realizirano. No, ovdje nema kraja, web stranice će se i dalje kontinuirano poboljšavati.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti