Zbog automatizacije, robota i umjetne inteligencije velik broj ljudi već je ostao bez posla, a ono najgore tek dolazi tijekom sljedećeg desetljeća, kada bi roboti mogli zamijeniti desetke milijuna ljudi na brojnim radnim mjestima. Što će se tada dogoditi s onima koji ostanu bez posla, trenutačno nitko ne zna i to bi u budućnosti mogao biti globalni problem.
Hotel u Japanu Henn-na prije nekoliko godina pokušao je uštedjeti na troškovima radne snage te je umjesto ljudi na brojnim pozicijama zaposlio robote. Robot može raditi sve tri smjene bez prestanka, nema godišnjeg odmora, bolovanja ili zahtjeva za povećanjem plaće, već je njegov zadatak samo da "šuti i radi". No postoji jedna stvar na koju šefovi toga hotela ipak nisu računali – roboti još nisu dovoljno dobri da bi mogli zamijeniti ljude, barem kada je u pitanju ova industrija. Posao koji roboti nisu mogli obavljati na kraju su ipak morali obavljati ljudi tako da su u ovom hotelu donijeli odluku o otpuštanju velikog broja robota, na čijim će poslovima u budućnosti raditi upravo – ljudi.
Otpušteno je oko polovice od više od 240 robota, odnosno dio je njih "umirovljen" jer je riječ o starijim uređajima kojih se lakše riješiti nego im pronaći zamjenu koja, pokazalo se u praksi, neće biti učinkovita kao ljudi. Svaka soba u ovom hotelu imala je robota napravljenog u obliku lutke nazvanog Churi – ovo je glasovni asistent koji je goste trebao obavještavati o radnim vremenima trgovina, muzeja, kina i slično, no u praksi se nije pokazao učinkovit i njegovi odgovori često nisu bili precizni.
Još nije vrijeme za hotele s robotskom uslugom
Također, bez posla su ostali i roboti na recepciji (koji su napravljeni u obliku dinosaura) jer su njihov posao, koji uključuje i kopiranje putovnica i slično, ionako na kraju morali obavljati ljudi, dok su robotski nosači prtljage mogli doseći samo 24 od 100 soba, a često su ostali zaglavljeni u hodnicima hotela mimoilazeći se s drugim robotima. Također, nisu se mogli kretati po kiši i snijegu, pa su i njih na kraju zamijenili ljudi.
Ni robot koji je dočekivao goste na ulazu nije bolje prošao – iako je njegov zadatak bio odgovarati na pitanja o rasporedu letova i turističkim atrakcijama, nije se dobro snašao u svojoj ulozi, tako da su i u ovom slučaju robotske usluge zamijenjene ljudskima.
Brojni otkazi robotima u japanskom hotelu pokazuju da još nije vrijeme za masovnu zamjenu ljudi s robotima te da i dalje ne mogu zamijeniti ljude u ovoj industriji (kao i u brojnim drugima), no jasno je da je, uz daljnji nezaustavljivi razvoj tehnologije, robotike i umjetne inteligencije, ovo sudbina većine hotela u budućnosti – na ulazu će nas pozdravljati roboti, oni će nas dočekivati i na recepciji, nositi torbe u sobe, posluživati nas u hotelskim restoranima i slično.
Izvor: The Verge