Možda je mnogima ovakva brzina nezamisliva i izgleda ekstremno opasno, ali Japanci su tehnologiju odavno doveli na razinu koja omogućuje da vlakovi poput ovoga postanu standard.
tri vijesti o kojima se priča


"Maglev" vlak je zapravo primjerak najmodernije tehnologije, uostalom, samo ime dolazi od izvedenice "magnetska levitacija", jer riječ je o vlaku koji "lebdi" nad tračnicama pomoću magnetske sile. Iako su Japanci otprije poznati upravo po kreiranju najnovijih tehnoloških dostignuća kada je u pitanju željeznički promet, a njihovi vlakovi sinonim za brzinu, zbog čega su ih kolokvijalno počeli nazivati "metak vlakovima", "Maglev" nudi princip rada linearnog motora i trenutno je najbrži vlak na svijetu. Eksperimentalni rekord brzine ovakvog vlaka iznosi nevjerojatnih 581 kilometara na sat, ali ta je vožnja odrađena bez putnika, u razvojnoj fazi.
Stotinjak odabranih sretnika uživalo je u vožnji na dužini od 42,8 kilometara na relaciji između gradova Uenohara i Fuefuki, za vrijeme koje je "Maglev" probio magičnu granicu od 500 km/h kada je u pitanju putnički promet. "Plutajući" vlak i brzina koju je postigao oduševio je, naravno, sve putnike, što i nije čudno, jer ovako nešto ne doživljava se baš svaki dan, čak i kada je Japan u pitanju, o ostalim dijelovima svijeta da i ne govorimo. "Maglev" vlakovi već prometuju diljem Japana, ali trenutačna brzina im je oko 320 kilometara na sat, stoga je Shinkansen, kako je naziv ovog vlaka, prvi koji je otišao preko 500 km/h.
Tehnologija magnetske levitacije je u startu vrlo skupa, zbog posebnih zahtjeva pri građenju željezničke trase, ali je u kasnijoj fazi eksploatacije vrlo jeftina i profitabilna, pod uvjetom da na dužim relacijama ima dovoljno putnika, što u Japanu ne bi trebao biti preveliki problem. Nema sumnje kako će ovakve brzine na japanskim željeznicama vrlo brzo postati standardne, uz točnost, japanski vlakovi će nuditi i mogućnost najbržeg putovanja na svijetu.