Japanski znanstvenici pronašli virus koji se protivi evoluciji i ruši sva dosadašnja znanja o virusima

Znantvenici u Japanu otkrili su posve novi tip virusa koji bi mogao redefinirati dosadašnje razumijevanje i način na koji se razmnožavaju i šire, a do otkrića su došli prebirući po uzorcima svinjskih fekalija.

Branimir Vorša | 23.10.2019. / 07:21

14.08.2019.
Svinje (Foto: Arhiva/Dnevnik.hr) (Foto: Arhiva/Dnevnik.hr)

Virusi su u svojoj biti čestice koje u sebi imaju genetski materijal (DNK i RNK) s proteinskim štitom koji može inficirati druge stanice prije razmnožavanja. Za razliku od drugih organizama koji potpadaju pod definiciju živih bića, virusi nemaju stanice.

Znanstvenici sa Sveučilišta poljoprivrede i tehnologije u Tokiju tijekom analiziranja uzoraka iz svinjskih fekalija posve su slučajno otkrili virus čije se postojanje protivi ne samo svemu što dosad znamo o virusima nego i samoj evoluciji.

Virusi (Ilustracija: Getty) Eksperiment koji je uništio prehladu zauvijek: "Pronašli smo fantastičnu metu. Protiv ovog virusi doista više nemaju šanse"

PMF-ova grupa za bioinformatiku Hrvatski znanstvenici došli do važnog otkrića o jednom od najopasnijih virusa modernog doba

Virus koji smo pronašli nema strukturalnih proteina. To znači da on ne može napraviti viralnu česticu, pojasnio je virolog Tetsuya Mizutani, opsiujući navedeni virus čiji soj pripada enterovirusu G (EV-G).

Ta "neispravna varijanta" virusa koji su japanski virusolozi otkrili u sebi nema čak niograničeni spremnik proteina koji imaju drugi virusi, već umjesto toga u svojoj strukturi ima samo "sporedne gene". To znači da taj virus ne može tijelo domaćina napasti sam od sebe, što posljedično dovodi i do ključnog pitanja - kako virus zapravo preživljava?

Japanski znanstvenici sugeriraju da taj virus i njegove moguće druge varijante u prirodi možda iskorištavaju druge viruse za najteži dio posla, odnosno transport u tijelo domaćina i zarazu stanica.

Možda gledamo posve nov sustav viralne evolucije, ističe Mizutani.

Bit će potrebno još mnogo istraživanja u tom smislu, no to bi moglo otvoriti posve nove smjerove u borbi čovječanstva protiv jedne od svojih najvećih bioloških prijetnji.

Izvor: RT