Početak ovog stoljeća obilježile su, među inim, revolucija interneta i mobilnih telefona i danas je teško i zamisliti da smo još donedavno većinom bili offline, a mobiteli su nam služili samo za pozive i slanje poruka. Tržištem su tada dominirale dvije kompanije koje su prodavale milijune uređaja diljem svijeta, no s predstavljanjem samo jednog telefona (iPhone), započeo je njihov slobodni pad. Riječ je, naravno, o Nokiji i BlackBerryju.

Nekoć dominante kompanije nisu se na vrijeme prilagodile tržištu i novim pravilima igre – hardveru na kojem više nema mjesta za fizičke tipke i novom softveru prilagođenom ekranima osjetljivim na dodir. Nokiju je na kraju kupio Microsoft te se pokazalo da su to milijarde bačene u vjetar, iako su telefoni tog brenda i dalje dostupni zahvaljujući kompaniji HMD Global, koja je kupila licencu za prodaju uređaja pod tim brendom.

Iz kanadskog BlackBerryja također su odustali od pametnih telefona i okrenuli se softveru, što se pokazalo kao pun pogodak. Kako taj mobilni brend ipak u potpunosti ne bi nestao, 2016. su se odlučili na licenciranje, što je iskoristila kompanija TCL, koja je, nakon plaćanja licence, predstavila nekoliko modela pametnih telefona za nostalgičare i ljubitelje mobitela s tipkovnicama, a sve uređaje pokretao je Android. Licencu za određena tržišta dobile su još dvije kompanije – BB Merah Putin predstavio je jedan uređaj u Indoneziji, a Optiemus Infracom nekoliko modela za tržišta Indije, Šri Lanke, Nepala i Bangladeša.

Ipak, na većini tržišta bili su dostupni modeli TCL-a koji od kraja kolovoza ove godine više neće prodavati telefone pod brendom BlackBerryja. Naime, tada im ističe licenca koju neće produžiti, što bi moglo značiti i konačan kraj kompanije čiji su telefoni bili obvezan alat svih poslovnjaka u prvom desetljeću ovog stoljeća. Novinari The Vergea poslali su upit toj kompaniji o njihovim daljnjim planovima i hoće li tražiti nove partnere koji bi nastavili s prodajom telefona pod tim popularnim brendom. Odgovor nisu dobili.

Što se TCL-a tiče, čini se da njihov fokus više neće biti na prodaji telefona brendova čije su licence kupili (osim BB-a, imaju licencu i za Palm i Alcatel), već se tržište napasti s telefonima koji će se prodavati pod njihovim vlastitim brendom – TCL.

Izvor: The Verge