Sjećate se BlackBerryja? Potpuno su preokrenuli poslovanje i rasturaju na tržištu

Kada je John Chen preuzeo mjesto izvršnog direktora BlackBerryja, bila je upitna budućnost kompanije, no nakon što je preokrenuo strategiju poslovanja, stvari su krenule nabolje.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 01.04.2019. / 12:50

John Chen (Foto: AFP)

Tijekom prošlog desetljeća pametni telefoni BlackBerry bili su neizostavan alat poslovnjaka te je ova kompanija (tada se zvala Research In Motion) s Nokijom dominirala tržištem mobilnih uređaja. I sve je bilo lijepo i krasno dok Apple nije predstavio iPhone, a konkurentske mobilne kompanije počele koristiti Android – BlackBerry i Nokia ostali su izolirani na svojim otocima sa zastarjelim hardverom i softverom (pitanje je što bi se dogodilo da su ove kompanije ranije prihvatile Android) te je njihov pad bio brz, težak i bolan za brojne zaposlenike.

Apollo iznad Mjeseca (Foto: NASA)

BlackBerry je imao više pokušaja povratka na tržište hardvera i svaki je, pogađate, propao. Danas su i dalje dostupni telefoni ovog brenda, no njih više ne proizvodi BlackBerry, već druge kompanije koje plaćaju licencu za korištenje imena BlackBerry i prodaju telefone s hardverskim tipkovnicama za rijetke entuzijaste koji i dalje preferiraju hardversku tipkovnicu u odnosu na virtualne.

"Svi se sjećaju BlackBerryja kao mobilne kompanije", komentirao je u nedavnom intervjuu za CNN izvršni direktor kompanije John Chen, no telefoni i hardver odavno su u drugom planu, a Chen je uspio napraviti uspješnu tranziciju kompanije koja je svijet hardvera zamijenila razvojem softvera – ponajviše softvera za sigurnost i povezane uređaje.

Ako se pitate kako je prošla tranzicija i kako danas ide BlackBerryju, dovoljno je pogledati stanje na burzi u 2019. godini – nakon što su prošlog tjedna obavili financijske rezultate i prodaju kojom su nadmašili predviđanja analitičara, dionica je skočila za više od 10 posto, a ukupno je ove godine skočila za 40 posto.

Pozitivni financijski rezultati, kao i nedavne akvizicije poruka su Chena investitorima da je razdoblje ponovnog podizanja kompanije na noge završena priča i sada se razmišlja o investicijama i zaradi. Kada je sadašnji CEO preuzeo kompaniju 2013. godine, bilo je upitno preživljavanje BlackBerryja koji je bio u velikom minusu, no na krilima sposobnih ljudi odlične vizije koji su krenuli u restrukturiranje i promjene, BlackBerry je sada kompanija s velikim potencijalom za budućnost.

Pouka koja se iz toga može izvući jest da, kada je jasno da jedan tip biznisa više ne može proći i da samo gomila gubitke, potrebno je napraviti često bolne, ali nužne rezove i krenuti novim i pozitivnim smjerom.

Izvor: CNN

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti