Jedna od tema koja je obilježila tehnološko tržište u drugoj polovici ove godine jest Galaxy Note7 i veliki problemi s baterijom zbog kojih je Samsung morao u potpunosti povući ovaj uređaj iz prodaje. Prema nekim ispitivanjima među vlasnicima pametnih telefona koja su prošlog mjeseca provedena u SAD-u, čini se kako skandal s baterijama ipak neće ostaviti većeg utjecaja na povjerenje korisnika prema Samsungu, što je dobra vijest za kompaniju, a loša je vijest da im ovi telefoni i dalje stvaraju probleme (dio korisnika nije ih zamijenio) te je prošlog tjedna evakuiran jedan zrakoplov zbog dima koji se pojavio tijekom ukrcavanja – uzrok dima bio je pregrijani Note7. Iako su prvi slučajevi zapaljenja baterije prijavljeni još u kolovozu, sve do danas nemamo službeno objašnjenje, odnosno razlog zapaljenja. Inženjeri iz kompanije Instrumental pokušali su saznati u čemu je problem s baterijom Notea7 te su, nakon proučavanja baterije zaključili kako je najvjerojatniji razlog Samsungov 'agresivni dizajn'.

Naime, kako kažu na stranici Instrumental.ai, jedno od pravila vezano uz smještaj baterije unutar smartphonea jest da se ostavi malo prostora oko baterije (desetak posto) – kemijski procesi tijekom punjenja i pražnjenja baterije uzrokuju kretanje litija, zbog čega dolazi do povećanja baterije pa je potrebno ostaviti određeni prostor iznad baterije u koji se ona može proširiti, no baterija ovog telefona nije imala taj dodatni prostor.

Druga stvar koju su prilikom tijekom ispitivanja baterije jest da je sloj koji dijeli polove baterije pretanak - pojednostavljeno, baterija se sastoji od pozitivnog i negativnog pola između kojih se nalazi sloj polimera natopljen elektrolitom koji omogućava kretanje iona i energije između polova i sprječava njihovo dodirivanje, a u slučaju kontakta dolazi do pregrijavanja što često može rezultirati eksplozijom. Taj sloj koji odvaja polove već je u startu bio pretanak, a s obzirom na mogućnost pritiska mehaničkim povećanjem baterije prilikom punjenja ili pražnjenja, odnosno nekim drugim dodatnim pritiskom na bateriju (npr. kada se sjedne s telefonom u stražnjem džepu), taj se separacijski sloj može dodatno stanjiti i uzrokovati dodirivanje polova, odnosno eksploziju.

Treba napomenuti kako su Samsungovi inženjeri bateriju smjestili u poseban okvir s kojim su zaštitili bateriju od slučajnih dodira unutarnjih komponenata (što je prilično skupo rješenje) te su općenito pokušali su pronaći balans između rizika od super agresivnog procesa proizvodnje s kojim su maksimizirali kapacitet i maksimalne zaštite baterije – u čemu ipak nisu uspjeli.
Inače, Samsungova interna istraga vezana uz probleme s baterijama Notea7 i dalje traje te ćemo tek nakon završetka te istrage saznati u čemu su točno pogriješili inženjeri prilikom dizajna/proizvodnje baterije Notea7.

Izvor: Wired