Prije deset godina osnovan je jedan od najpopularnijih klijenata za distribuciju sadržaja putem torrent protokola, koji većina percipira kao sinonim za nelegalne sadržaje, iako je priča daleko kompleksnija...

BitTorrent je osnovan 2004 godine, kada ekspanzija interneta nije bila u potpunom zamahu, uostalom, tih godina je čak i u Sjedinjenim Američkim Državama manje od 30% populacije imalo širokopojasni pristup internetu. Misao vodilja osnivača BitTorrenta je bila nova mogućnost u evoluciji interneta, prvenstveno osmišljavanje alternative za HTTP protokol, koji je bio dizajniran uglavnom za tekst. Danas su torrenti sasvim normalna stvar, koje koriste mnogi, ali je problem što se pojam torrenta uglavnom poistovjećuje sa skidanjem „piratskih“ sadržaja s weba. Na službenom blogu BitTorrenta objavljen je tekst u povodu desetog rođendana, koji za one neupućene nudi pogled „iza kulisa“, objašnjavajući što je zapravo BitTorrent...

Tako se naglašava da neke od najpoznatijih svjetskih platformi, uključujući Facebook, Twitter, eBay, Wikipediju i mnoge druge koriste upravo BitTorrent kao jedan od temelja svojeg poslovanja, barem kada govorimo o onom dijelu koji sami korisnici ne vide... Svoje sadržaje putem BitTorrenta distribuiraju i Amazon, Blizzard, BBC i ostali, stoga i nije pretenciozno konstatirati kako je danas torrent protokol jedan od temelja funkcioniranja interneta na način kakav poznajemo. Uostalom, samo putem BitTorrenta na dnevnoj se razini „odvrti“ gotovo 40% (!) ukupnog internet prometa, jer mreža koja koristi ovaj klijent ima 170 milijuna korisnika diljem svijeta, a to je, priznat ćete, podatak vrijedan svake pažnje.

BitTorrent više nije „samo klijent za torrente“, radi se o moćnoj aplikaciji čija je namjena višestruka, tu su rješenja za sinkronizaciju, objavljivanje, razmjenu poruka, iako početna misao o decentralizaciji interneta i dijeljenju sadržaja među korisnicima uz pravo na privatnost ostaje – temelj. O tome što je BitTorrent, kako funkcionira danas i što namjerava ponuditi u budućnosti objašnjava šef marketinga kompanije Jascha Kaykas-Wolff.