Električnih automobila je sve više i sve su više popularni stoga se smatra da su to automobili budućnosti ili možda sadašnjosti?

Prvo takvo vozilo bilo je predstavljeno još davne 1897. godine, bio je to električni taksi Bersey koji se nije mogao natjecati u brzini s ostalim tadašnjim automobilima ali je služio svojoj svrsi.

Svi dosadašnji pokušaji oživljavanja elektromobila slično su završili, no vremena se ipak mijenjaju. U posljednjih nekoliko godina sve se više pažnje posvećuje ekologiji. Tu su električni automobili u apsolutnoj prednosti i ponovo se počinje ulagati u njihov razvoj, a samim time sve više proizvođača u svoj proizvodni program uvodi poneki model hibridnog ili posve električnog auta.

Što se tiče punjenja, trenutno se glavna pitanja odnose na dostupnost električnih postaja za punjenje (utičnica), a taj će problem morati biti riješen lokalnim politikama, kroz postizanje i usvajanje sporazuma o standardnima. Osim toga, potrebno je još riješiti i problem dužine trajanja punjenja.

Normalne baterije će nestati i primjenjivat će se super kondenzatori — uređaji s vrlo velikom specifičnom snagom i velikim električnim kapacitetom. Neznatno se troše, dugog su životnog vijeka i velike efikasnosti u mogu se koristiti za skladištenje električne energije. To je jedno od rješenja da bi klasične baterije mogle ući u povijest te da njih zamijenimo novim principima skladištenja električne energije za koja se ulaže širom svijeta. Današnja električna vozila su daleko poboljšala svoje mogućnosti i statistike nego prije sto godina.

_jl70632

Tesla:

a_4508205_web

Jedan od najboljih električnih vozila današnjice je Teslin Roadster.  Naime Tesla je ponudio električni automobil budućnosti „hranjen“ vanjskim izvorom energije, neovisan o električnim utičnicama, uz gotovo besplatno gorivo. Prvi komercijalni električni automobil pokretan elektromotorom koji električnu energiju iz baterija pretvara u kinetičku i koji kao takav nema nikakvih štetnih emisija plinova. Može dostići brzinu do približno 200 km/sat, te dostigne 100 km/sat za 4-5 sekundi. S punim baterijama može prijeći put od oko 350 km, ovisno o načinu vožnje i načinu kočenja, jer automobil posjeduje regenerativno kočenje što znači da se pri svakom kočenju akumulira nešto energije koja se vraća natrag u baterije.

2003. godine započinje izrada Teslinih automobila od tvrtke Tesla Motors, a dosad već imaju i tri modela novih vozila: Roadster, te modeli S i X.

model-s-interior1_960x640

Firmware:

Jedna od najvećih prednosti automobila je napredna i inovativna programska potpora – „Firmware“, koja u svakom momentu vrši fino podešavanje funkcionalnosti sustava automobila putem više procesorskog sustava. Više procesora koristi se u različite svrhe; za kontrolu aktivnosti vozača, koje se ne mogu baš prihvatiti „zdravo za gotovo“, nadzire se pogonski napon iz baterija, kontrolira rad motora, vrši dijagnostika, nadzire brava i prati interakcija s monitorom osjetljivim na dodir. Različiti operativni sustavi i programski jezici koriste se za optimizaciju izvršavanja i dovršetak izabrane funkcije. Rad svih procesora objedinjen je kako bi vršilo praćenje stanja svih komponenti tijekom korištenja automobila, razmjenjuju informacije za koordinaciju svojih aktivnosti glede učinkovite reakcija na promjenu vanjskih uvjeta.

Dodatna korist koju omogućava „Firmware“ je moguća dijagnostika automobila na daljinu. Ako korisnik osjeti da nešto ne ide kako treba, daljinsko dijagnosticiranje omogućuje utvrđivanje problema i rješenje bez izravnog pristupa automobilu. Moguć je odabir servisnog sjedišta glede bežične komunikacije, a osim toga „Firmware“ se neprestano razvija i nadograđuje i moguće je nove verzije prema potrebi ugraditi u automobil.

toyota_prius_with_solar_panels

Solarna energija:

Električna energija nije jedini način za rješenje alternativnih goriva. Solarna energija je isto jedna od interesantnih oblika energije za pokretanje automobila. Možemo reći da je sunce najbolji izvor energije zbog toga što je trajan, neiscrpan, besplatan, te ne proizvodi nikakvo zagađenje. Energija dobivena iz solarnih ćelija, trostruko je skuplja od one koju proizvode termoelektrane. To je problem jer efikasnost solarnih ćelija neprestano raste. Bila bi velika korist da se ta solarna energija primjeni na komercijalnim električnim vozilima jer bi takva vozila zahtijevala izvor energije samo onda kada nema sunčeve energije, a pri tom ne bi proizvodila nikakvo zagađenje životne sredine. Da bi došlo masovne primjene treba se i dalje usavršavati.

Zaključak:

Zbog spašavanja našeg planeta i rješavanja onečišćenja prirode proizvedeni su automobili na solarnu energiju- hibridi. To su električni automobili koji ne zagađuju prirodu. Za pokretanje koriste dva ili više izvora, umjesto jednog, poput tradicionalnih automobila, a najčešće koriste kombinaciju benzinskog ili dizelskog motora s elektromotorom. Onečišćenje je rezultat ljudske aktivnosti, dok razvojem industrija diljem svijeta naglo se povećao stupanj zagađenosti. To je naravno ezultiralo globalnom zatopljenju, pa upravo zbog toga polako nestaju životinjske i biljne vrste a ljudima je doneslo razne bolesti. Upravo to je razlog zašto se električna vozila i ostala hibridna vozila vraćaju ponovo na tržište.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju