Asteroid Oumuamua: Prvi međuzvjezdani objekt u Sunčevom sustavu

Misteriozni međuzvjezdni asteroid "Oumuamua", koji je ušao u naš solarni sistem u listopadu 2017., mogao bi biti gigantska solarna jedrilica koju je poslala druga civilizacija kako bi pronašla tragove života, tvrde astronomi.

Ines Mihić | 03.11.2018. / 22:22

Asteroid Oumuamua (Foto: AFP)
Asteroid Oumuamua (Foto: AFP) (Foto: AFP)

Prvi međuzvjezdani objekt ikada viđen u našem solarnom sustavu mogao bi biti vanzemaljska solarna jedrilica u potrazi za tragovima života, tvrdi se u studiji Harvard Smithsonian Center for Astrophysics (CfA).

Analizom čudnog cigarolikog oblika nepoznatog objekta i neočekivanog ubrzanja brzine i pomaka u putanji, kada je prošao kroz unutrašnji solarni sustav prošle godine, astronomi su zaključili kako bi čudan asteroid mogao biti svjetlosna jedrilica umjetnog podrijetla.

Teorija koja bi objasnila neočekivano i neobično ubrzanje kretanja asteroida Oumuamue odnosi se na ideju da je ubrzanje asteroida posljedica solarne radijacije koja gura solarnu jedrilicu.

Solarno jedro debljine 0.3 - 0.9 milimetara bilo bi dovoljno da se kroz cijelu galaksiju prenese dijelić čvrste materije. Slična su jedra ljudi već izgradili, no Oumuamua nema prirodno podrijetlo, te se s obzirom na to sumnja da se radi o krhotinama solarne jedrilice koja pluta u međuzvjezdanom prostoru.

Egzotičnija alternativna teorija

Druga teorija o porijeklu i svrsi nepoznatog asteroida jest da se radi o potpuno funkcionalnoj i operativnoj sondi koja je poslana u blizinu Zemlje namjerno, a poslala ju je vanzemaljska civilizacija, prenosi Daily Mail.

Postoji i ideja o tome da je ovaj objekt zapravo olupina vanzemaljskog broda, tj. svemirske letjelice. To bi objasnilo manjak komunikacije i bilo kakvog signala.

Profesor Abraham Loeb tvrdi da bi Oumuamua mogla biti prvi poznat slučaj umjetne relikvije neprirodnog podrijetla koja je zalutala u naš solarni sistem iz međuzvjezdanog prostora.

Ovaj slučaj predstavlja potencijal za potpuno nove grane istraživanja svemirske  arheologije, osobito za proučavanje relikvija iz prošlih civilizacija u svemiru, objašnjava Loeb.

Jesmo li sami?

Pronalazak dokaza za svemirske "otpatke" vanzemaljskog porijekla dalo bi potvrdan odgovor na tisućljetno pitanje "jesmo li sami?" Odgovor na to pitanje moglo bi imati dramatičan utjecaj na čovječanstvo i našu civilizaciju.

Oumuamua bi mogla biti aktivni dio vanzemaljske tehnologije koja je poslana na Zemlju proučavati Sunčevi sustav na jednak način na koji mi pokušavamo istražiti Alfa Centuri koristeći Starshot i slične tehnologije, rekao je Loeb za Universe Today.

Cigaroliki objekt Oumuamua prvi je puta uočen 19. listopada 2017. godine, a uočili su ga znanstvenici sa zvjezdarnice Haleakala na Havajima.

Što do sada znamo o Oumuamua-i?

1. Radi se o asteroidu koji je prošao pored Zemlje prvi puta u listopadu prošle godine, brzinom od 156.428 km/h.

2. U prvom tjednu nakon što je objekt otkriven, viđen je još 34 puta.

3. Naziv je dobio prema havajskoj riječi za "izviđača"

4. Inicijalno se mislilo da se radi o kometu, no radi se o prvom međuzvjezdanom objektu u našem solarnom sistemu.

5. Nježno ružičaste je boje.

_________