Prije dvadesetak godina nitko nije razmišljao da bi hotele i taksije mogli naručiti i platiti direktno putem mobilnih telefona, kao što još donedavno Hrvati nisu imali naviku kupovine odjeće i obuće putem interneta i mobilnih aplikacija. Danas nam je sve to sasvim normalno te mnogi niti ne pomišljaju na drukčiji način kupovine nego online, putem mobilnih telefona. Takvi trendovi online kupovine, kako je na današnjem predstavljanju digitalne platforme Chiriboo komentirao tehnološki stručnjak i influencer Dragan Petric, dolaze i do skupljih stvari poput - automobila.

Darin Janković (Foto: Zimo)

A upravo platforma Chiriboo želi promijeniti način na koji pretražujemo, ali i kupujemo automobile te dogovaramo način plaćanja i osiguranja.

Kako je objasnio Darin Janković, jedan od osnivača tvrtke, Chiriboo odnosi potpuno digitalno iskustvo kupovine automobila i žele biti predvodnik digitalne revolucije u ovoj industriji, ne samo u Hrvatskoj i regiji, već i šire.

Samu platformu pred mnoštvom okupljenih u zagrebačkom Petom kupeu predstavio je poznati automobilski stručnjak, a ujedno i jedan od suosnivača te generalni direktor Chiribooa, Juraj Šebalj. Rekao je kako su prilikom razvoja platforme bili vođeni idejom jednostavnosti te pozitivnog iskustva kupovine automobila.

Upravo je takvo i korisničko sučelje - jednostavno i pregledno te platforma omogućuje pretraživanje po različitim kategorijama, kako bi potencijalni kupci mogli naći upravo ono što im treba. Automobili se mogu tražiti prema brojnim parametrima - od same kategorije poput SUV-a, automobila klase poput Golfa pa do cijene, broja sjedalica, obujma prtljažnika itd.

Vozila se mogu pregledati i kao 3D modeli te se na njima mogu mijenjati boje, dodavati felge itd. Kada kupac odabere automobil može se odlučiti o načinu plaćanja (gdje su dostupni podaci o načinu financiranja, lizinga, učešću itd.) i dogovoriti osiguranje. Sve na jednom mjestu, i uz nekoliko klikova mišem. Također, ono što je vrlo korisno jest da će na platformi posebno biti izdvojeni automobili koji su odmah i dostupni.

Ambicije su puno veće od Hrvatske

Darin Janković posebno je izdvojio i ChiriBase, veliku bazu podataka koja uključuje više od 3 tisuće modela automobila s našeg tržišta, uključujući i npr. poseban dio posvećen zelenoj mobilnosti, odnosno električnim automobilima i hibridima.

Juraj Šebalj predstavlja Chiriboo (Foto: Zimo)

Na kratkom panelu o digitalizaciji i e-trgovini, osim Draga Petrica, sudjelovali su i Toni Jurčić iz Raiffeisen Leasinga te Anđela Šutija, predsjednica uprave ANO-a. Jurčić je naglasio kako naše leasing tržište zaostaje za digitalno inovativnim rješenjima i pristupu klijentima, što je situacija koja bi se definitivno trebala promijeniti, pri čemu su upravo rješenja poput Chiribooa korak u pravom smjeru. Šutija je komentirala kako je osiguranje općenito konzervativna industrija, no i ona očekuje pomake, pogotovo u smislu bolje automatizacije procesa i komunikacije s klijentima.

Kako je zaključio Petric, kupovne navike ljudi, pogotovo s pandemijom, su se promijenile i oni sve više streme kupovini putem interneta, što će u budućnosti uključivati i online kupovinu automobila.

Chiriboo će prvo postati dostupan za partnere iz automobilske industrije, kao i iz industrije financija i osiguranja, a uskoro, vjerojatno u roku od mjesec dana, ova bi platforma trebala biti dostupna svima. Ono što je najvažnije jest da će za korisnike, odnosno sve koji na njoj pretražuju automobile i odluče kupiti vozilo ovakvim digitalnim putem, Chiriboo biti potpuno besplatan.

Panel (Foto: Zimo)

Poslovni model platforme baziran je na, kako je to naglasio Janković, “sudjelovanje u uspjehu”, odnosno u profitu, ali i kroz oglašavanje. Svakako treba naglasiti kako Hrvatska nije jedino tržište kojem je ova platforma usmjerena. Naime, napravljena je tako da se može primijeniti u cijelom svijetu, a kratkoročni planovi ekipe koja stoji iza Chiribooa kao prvo tržište na koje se namjeravaju širiti uključuju Sloveniju. Nakon toga primarno su usmjereni na adriatic tržište i istočnu Europu, objasnio je u druženju s novinarima Marko Stojaković koji je sudjelovao u razvoju platforme. Kao konkurenciju izdvojio je četiri globalne kompanije (cars.com, carwow, cazoo i cinch), no u Chiriboou su uvjereni kako je njihov proizvod dovoljno dobar i konkurentan da na tržištu može zauzeti svoje mjesto.

Tako nešto, naravno, neće biti jednostavno i trebat će neko vrijeme dok se pozicioniraju na tržištu, ali i dok kupci polako promijene svoje navike te se, umjesto tradicionalnog odlaska u prodajni salon, odluče na kupovinu svog novog ljubimca na četiri kotača putem interneta, odnosno platforme Chiriboo.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju