Stručnjaci često upozoravaju roditelje na potencijalne štetne posljedice za djecu koja previše vremena provode s pametnim telefonima o kojima lako mogu postati ovisni. Iako je u današnje vrijeme iznimno teško potpuno zabraniti djeci telefone, roditelji moraju kontrolirati vrijeme koje njihovi najdraži provode s ekranima te sadržaj koji pregledavaju.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Dobar bot, loš bot, ilustracija Ako ne zaštite djecu Američki državni odvjetnici poslali oštru poruku AI kompanijama: Odgovarat ćete za svoje postupke

No jedan od potencijalnih problema provođenja previše vremena s mobilnim uređajima u ruci, smatraju u japanskoj vladi, jest i pogoršanje vida. Istraživanje koje je ove godine provedeno među đacima u osnovnim i srednjim školama u zemlji izlazećeg sunca pokazalo je trend pogoršanja vida među školarcima.

Iz ministarstva obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije upozorili su kako, "prema stručnjacima", pogoršanje vida među mladima može se povezati s povećanim vremenom koje provode s pametnim telefonima, pri čemu su posebno izdvojili mobilne igre.

Na Engadgetu napominju kako još nije dokazano da previše vremena koje mladi provode s ekranima zaista utječe na pogoršanje njihovog vida, no podsjećaju i na upozorenja znanstvenika prema kojima prevelika izloženost plavog svjetla koje emitiraju pametni telefoni utječe na zamor i naprezanje očiju.

Japan je treće najveće svjetsko tržište videoigara, a velik broj gamera (uključujući i veliki dio djece) igre igraju na pametnim telefonima i tabletima te provode sate i sate tjedno u zabavnim virtualnim svjetovima, pri čemu su konstantno izloženi ekranima. Još je veći problem s vidom djece u Kini (prema WHO-u, najveći udio kratkovidne djece živi upravo u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta), a država te probleme pokušava riješiti smanjenjem vremena koje mladi provode igrajući igre na mobilnim uređajima.